30 tys. pracowników, 3,2 tys. sklepów i 12,5 mld zł obrotu - to bilans Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan po 25-latach działalności. Z konsorcjum, które początkowo liczyło 10 hurtowników powstała jedna z największych sieci handlowych w Polsce. Gala jubileuszowa była okazją do zapowiedzenia odejścia na emeryturę prezesa Wojciecha Kruszewskiego, którego pod koniec drugiego kwartału 2020 r. zastąpi na tym stanowisku dotychczasowy członek zarządu - Robert Rękas.
30 tys. pracowników, 3,2 tys. sklepów i 12,5 mld zł obrotu - to bilans Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan po 25-latach działalności. Z konsorcjum, które początkowo liczyło 10 hurtowników powstała jedna z największych sieci handlowych w Polsce. Gala jubileuszowa była okazją do świętowania sukcesu sieci, ale też zapowiedzenia odejścia na emeryturę prezesa Wojciecha Kruszewskiego, którego pod koniec drugiego kwartału 2020 r. zastąpi na tym stanowisku dotychczasowy członek zarządu - Robert Rękas.
- Od 2020 r. zakaz handlu będzie obowiązywał w każdą niedzielę miesiąca, z wyjątkami w okresach przedświątecznych. Od wprowadzenia ustawy minął ponad rok, a w dalszym ciągu wiele sieci wykorzystuje luki w prawie. Uważa, że należy podjąć działania nad nowelizacją ustawy - informuje Wojciech Kruszewski, prezes Lewiatan Holding S.A.
Na co Państwo stawiają we współpracy franczyzowej? – Motto Lewiatana we współpracy z franczyzobiorcami brzmi „Priorytety naszych franczyzobiorców są naszymi priorytetami”. Koncentrujemy się zatem na rozwoju tych działań, które przynoszą zrzeszanym placówkom istotne korzyści oraz stwarzają możliwości dalszego ich rozwoju – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Kruszewski, prezes zarządu Lewiatan Holding S.A.
Jaka jest rola marek własnych w państwa sieci handlowej? – Oferta artykułów marki Lewiatan stanowi jeden z kluczowych elementów naszego pakietu franczyzowego – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Kruszewski, prezes zarządu Lewiatan Holding S.A.
Na co Państwo stawiają we współpracy franczyzowej? – Motto Lewiatana we współpracy z franczyzobiorcami brzmi „Priorytety naszych franczyzobiorców są naszymi priorytetami”. Koncentrujemy się zatem na rozwoju tych działań, które przynoszą zrzeszanym placówkom istotne korzyści oraz stwarzają możliwości dalszego ich rozwoju – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Kruszewski, prezes zarządu Lewiatan Holding S.A.
Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności. Nakłada ona na sklepy prowadzące sprzedaż produktów spożywczych obowiązek zawarcia umowy z organizacją pozarządową. Placówki handlowe będą nieodpłatnie przekazywać artykuły spełniające wymogi prawa żywnościowego.
W 2019 roku Polska Sieć Handlowa Lewiatan świętuje 25-lecie działalności. Co zdecydowało o tym, że z wielu podmiotów utworzonych w latach 90. sieć przetrwała i dalej się rozwija? – W sieci Lewiatan dostrzeżono potrzebę zabezpieczenia interesów franczyzobiorców, czego wynikiem było powstawanie spółek regionalnych, których udziałowcami byli detaliści – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Kruszewski, prezes zarządu Lewiatan Holding S.A.
Rozwój programu lojalnościowego, uruchomienie aplikacji mobilnej dla klientów oraz jubileusz 25-lecia to cele Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan na drugą połowę 2019 roku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Kruszewski, prezes zarządu Lewiatan Holding S.A.
Wejście w życie ustawy o zakazie handlu w niedzielę to zdecydowanie najważniejszy czynnik wywierający wpływ na działalność branży handlowej w 2018 roku, w tym także dla sieci Lewiatan - mówi Wojciech Kruszewski, prezes zarządu Lewiatan Holding S.A.
Franczyza i sposób zawierania umów franczyzowych, zakaz handlu w niedziele, przepisy dotyczące podwójnej jakości żywności w UE – to niektóre z tematów poruszanych podczas panelu Dawid czy Goliat – handel mierzy się z legislacyjnym naporem, który odbył się drugiego dnia XI FRSiH. Uczestnicy dyskusji zastanawiali się także, czy można mówić o wysokim stopniu uregulowania przepisów w ramach działalności handlowej.
Konsolidacje, nowe koncepty wizualne i marketingowe, transformacja żywieniowa, ograniczenie handlu w niedziele oraz zmiany personalne. Portalspozywczy.pl podsumowuje handel detaliczny w pierwszym półroczu 2018 r.
Zagadnienia związane z ograniczeniem handlu w niedziele zdominowały dyskusję podczas sesji „Handel wrażliwy na regulacje? Krajowe rozwiązania prawne a perspektywy branży”, która odbyła się w drugim dniu jubileuszowego, X Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Ponadto, paneliści poruszyli temat niespójnego prawa i zbyt dużej częstotliwości zmian przepisów, które w znaczący sposób utrudniają funkcjonowanie przedsiębiorcom.
Podczas debaty "Handel wrażliwy na regulacje? Krajowe rozwiązania prawne a perspektywy branży", w drugim dniu jubileuszowego, X Forum Rynku Spożywczego i Handlu, uczestnicy poruszyli kwestię ustawy o przewadze kontraktowej. Zdaniem Wojciecha Kruszewskiego, prezesa sieci Lewiatan, ta ustawa jest martwa.
Produkty marki własnej stanową dla Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan bardzo ważny segment produktów, dlatego też olbrzymią wagę przykładamy do jego rozwoju – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Wojciech Kruszewski, prezes zarządu Lewiatan Holding S.A.
Priorytetem dla nas jest realizacja działań przynoszących bezpośrednie korzyści franczyzobiorcom Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Wojciech Kruszewski, prezes zarządu Lewiatan Holding S.A.
Planujemy, że liczba sklepów Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan zwiększy się w 2017 roku o około 100 placówek, średnia powierzchnia sali sprzedaży wzrośnie w granicach 5-7 proc., a obroty zwyżkują o ok. 10 procent. Skoncentrujemy się także na działaniach zwiększających udział w łącznym obrocie produktów marki własnej Lewiatan oraz towarów objętych centralnymi kontraktami handlowymi – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Wojciech Kruszewski, prezes zarządu Lewiatan Holding S.A.
Zmianom legislacyjnym dotyczącym branży handlowej powinna przyświecać naczelna zasada „nie szkodzić”, a nowe regulacje powinny być poprzedzone dogłębnym dialogiem społecznym, który pozwoli przedsiębiorcom planować swoje działania w kilkuletnim horyzoncie czasowym w oparciu o stabilne przepisy prawa – takie głosy dominowały w debacie "Nowe otwarcie w handlu - wpływ regulacji na kształt branży" podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
- Proces wprowadzenia podatku od handlu trwa już rok. Mam poczucie, że zmarnowano dużo czasu, a rynek wciąż trwa w niepewności. Nikt nie wie, co spotka poszczególne formaty sklepów. Po odrzuceniu przez Komisję Europejską projektu podatku progresywnego rząd pracuje nad kolejnym, ale moim zdaniem to pomysł chybiony - mówił Wojciech Kruszewski, prezes zarządu Lewiatan Holding SA w trakcie debaty "Nowe otwarcie w handlu - wpływ regulacji na kształt branży", która odbyła się podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
– Mieliśmy plany, żeby w tym roku przystąpiło do naszej sieci około 250 nowych sklepów. Zamysł był taki, aby im pomóc, ratować je przed złym funkcjonowaniem i naporem zewnętrznym. W tym momencie raczej tej możliwości nie będzie – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Wojciech Kruszewski, prezes zarządu Lewiatan Holding.
Rok 2015 był udany dla Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan pod względem rozwoju oraz osiągniętych wyników pomimo utrzymującego się na rynku spadku cen żywności. Sklepy według wstępnych szacunków (brak ostatecznych sprawozdań finansowych) osiągnęły 2-3-proc. wzrost obrotów w ujęciu LFL.
Wejście w życie ustawy o obecnym kształcie będzie zabójcze dla polskiego handlu, a zwłaszcza dla małych i średnich przedsiębiorstw handlowych. Zgodnie z wielokrotnymi zapowiedziami rządzących, ustawa miała bronić polskiego handlu i spowodować, aby sieci zewnętrzne transferujące zyski za granicę zaczęły płacić podatki w Polsce. Tymczasem, zamiast zapowiadanej „ustawy o sieciach wielkopowierzchniowych” mamy do czynienia z ustawą, która największy ciężar nakłada na polskie sieci franczyzowe, zrzeszające małe i średnie przedsiębiorstwa handlowe - alarmuje zarząd PSH Lewiatan w liście skierowanym do rządu.
Polska Izba Handlu zaapelowała w czwartek do rządu, aby projekt podatku obrotowego od sklepów wielkopowierzchniowych został skonsultowany z przedstawicielami handlu. Organizacja opowiedziała się za wprowadzeniem podatku progresywnego, uzależnionego od wielkości obrotu generowanego przez podmioty prowadzące sprzedaż detaliczną.
Podatek miał obejmować sklepy wielkopowierzchniowe - hipermarkety - podczas, gdy obecny kształt projektu ustawy mówi o sklepach o powierzchni 250 mkw. To całkowicie zmienia definicję obiektu wielkopowierzchniowego - zaznacza Wojciech Kruszewski, prezes Lewiatan Holding.
W naszej sieci największe szanse rozwoju mają sklepy powyżej 250 mkw. powierzchni. Najpewniej to właśnie one zostaną dotknięte nowym podatkiem - powiedział Wojciech Kruszewski, prezes zarządu Lewiatan Holding podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
Wojciech Kruszewski, prezes Lewiatan Holding w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl zdradza, że głównym celem jego sieci na rok 2015 jest zwiększenie liczby sklepów w większych formatach. - Do pewnego czasu byliśmy postrzegani jako sieć małych sklepów, podczas gdy zgodnie z nomenklaturą Nielsena małych placówek mamy zaledwie około 70, co przy potencjale całej sieci liczącym blisko 2,9 tys. sklepów stanowi mniej niż 3 proc. - zauważa Kruszewski.
Food Rentgen odpowiada dostawcy kaszy gryczanej do sieci Lidl
Edeka wprowadziła osobne kasy dla Polaków i Niemców w przygranicznym sklepie
ZM Henryk Kania ze stratą netto prawie 886 mln zł po trzech kwartałach
Wierzyciele sieci Piotr i Paweł mogą dostać jedynie 10 proc. wierzytelności
Ardanowski: polska żywność jest dobrej jakości i niedroga
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.