Czas przed Świętami Bożego Narodzenia, czyli najważniejszy sezon dla producentów czekolady, zaczyna się już we wrześniu. Z kolei konsumenci największe zakupy robią w listopadzie i grudniu. Sprzedaż bardzo mocno rośnie w tym okresie, a kupowany asortyment jest specyficzny i droższy – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy Lotte Wedel.
Boże Narodzenie to z perspektywy kategorii czekoladowej najważniejszy okres w roku, również pod kątem potencjału sprzedaży. Konsumuje się wtedy nie tylko więcej, ale i inaczej, co determinuje ofertę produktową. Producenci co roku przygotowują okolicznościowe propozycje wypracowywane wiele miesięcy wcześniej. Wedel, wśród dominujących trendów świątecznych wskazuje m.in. premiumizację i dominującą rolę słodyczy – elementu dopełniającego spotkania z bliskimi, pomysłu na upominek czy dekorację.
Początek grudnia to wyjątkowa okazja, aby spełnić marzenie z dzieciństwa i zwiedzić najbardziej czekoladowe miejsce w Polsce. Drzwi do Fabryki E.Wedel otworzą się już 7 i 8 grudnia z okazji Czekoladowego Weekendu 2019. Bilety na wydarzenie będą do zdobycia w konkursie, który rozpoczyna się dzisiaj – 28 listopada i potrwa do 1 grudnia na łamach portalu warszawa.naszemiasto.pl.
Produkcja czekolady i wyrobów czekoladowych spadła w październiku 2019 roku o 1,3 proc. w ujęciu rocznym, a w ujęciu miesięcznym wzrosła o 12,9 proc. Natomiast w ciągu 10 miesięcy 2019 produkcja spadła o 0,2 proc. wobec takiego samego okresu roku 2018.
O trendach przyszłości w branży słodyczy, wpływie trendów prozdrowotnych oraz zmian klimatycznych na branżę oraz o działaniach producentów słodyczy w kontekście szybko zmieniających się oczekiwań konsumentów wobec firm i produktów mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający firmy Lotte Wedel.
W tym roku kategoria ciast gotowych do spożycia osiągnęła już wartość sprzedaży na poziomie 564 milionów złotych. Jest to 9,5 proc. wzrostu w stosunku do poprzedniego okresu od stycznia do października. Ciasta są szczególnie popularne w okołoświątecznym koszyku zakupowym polskich konsumentów, którzy teraz mogą cieszyć się jeszcze większym wyborem produktów.
Fabryka Czekolady „Bałtyk” wprowadziła na rynek nową linię czekoladek „Fantazja”. Obejmuje ona osiem różnorodnych kompozycji smakowych dla szerokiego grona klientów. Premiera nowych słodyczy odbyła się w sobotę, 16 listopada podczas Amber Expo Półmaraton Gdańsk im. Pawła Adamowicza.
Do portfolio marki Wawel dołącza nowy produkt - Królewskie Mleczko Waniliowe.. W ramach kampanii przygotowano szerokozasięgową kampanię digital, oraz degustacje w sklepach. Dodatkowo, w punktach sprzedaży pojawią się przykuwające uwagę materiały POS.
Produkcja czekolady i wyrobów czekoladowych spadła we wrześniu 2019 roku o 5,4 proc. w ujęciu rocznym, a w ujęciu miesięcznym wzrosła o 5,5 proc. Natomiast w ciągu dziewięciu miesięcy 2019 produkcja wzrost wyniósł 0,1 proc. wobec takiego samego okresu roku 2018.
Grupa Otmuchów będzie rozwijać się w najbliższych kwartałach poprzez intensyfikację działań w takich obszarach jak rozwój własnych marek producenckich i utrzymanie istotnej roli biznesu w obszarze sprzedaży B2B oraz private label. Ważną częścią strategii będzie też poprawa rentowności poprzez rozwój kanałów sprzedaży i eksportu oraz inwestycje w rozwój istniejących technologii i pozyskanie nowych celem rozwoju oferty o produkty odpowiadające obecnym i przyszłym trendom konsumenckim.
Mondelēz International, wiodący producent słodyczy w Polsce i światowy lider produkcji ulubionych marek konsumentów, takich jak czekolady i ciastka Milka, ciastka Oreo i belVita oraz cukierki i gumy Halls, ogłosił zmianę na stanowisku Dyrektora Zarządzającego Polski
i Krajów Bałtyckich. Od 1 października br. funkcję tę pełnić będzie Marcin Dobrock. W nowej roli zastąpi dotychczasowego Dyrektora Zarządzającego, Janusza Idczaka.
Produkcja czekolady i wyrobów czekoladowych wzrosła w sierpniu 2019 roku o 2,7 proc. w ujęciu rocznym, a w ujęciu miesięcznym wzrosła aż o 25 proc. Natomiast w ciągu ośmiu miesięcy 2019 produkcja wzrost wyniósł 1,0 proc. wobec takiego samego okresu roku 2018.
Mimo, że branża słodyczy nie dostarczyła raczej w tym roku zbyt silnych emocji związanych z przejęciami, sporami czy innymi tego typu wydarzeniami, to jednak byliśmy świadkami wielu interesujących, ciekawych, a nawet zaskakujących wydarzeń w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy roku 2019. Przyjrzyjmy się najciekawszym i najważniejszym z nich.
Pozyskiwanie podstawowych surowców jak kakao lub pszenica z troską o środowisko naturalne; ograniczanie CO2 oraz zużycia wody, zmniejszenie liczby odpadów oraz wspieranie konsumentów w racjonalnym odżywianiu - to tylko niektóre przykłady odpowiedzialnych społecznie działań, prowadzonych przez Mondelēz International, których efekty zostały podsumowane w raporcie „Impact Progress Report”.
Produkcja czekolady i wyrobów czekoladowych wzrosła w kwietniu 2019 roku w ujęciu rocznym, ale w ujęciu miesięcznym zanotowała spadek. Również po czterech miesiącach 2019 roku produkcja spadła wobec takiego samego okresu roku 2018.
Od 17 maja mieszkańcy Krakowa mają możliwość odwiedzenia nowego punktu na mapie Krakowa – kawiarni i sklepu firmowego Wawel. Sklep znajduje się w miejscu dawnej fabryki czekolady Adama Piaseckiego przy ulicy Wrocławskiej 17 (późniejszy zakład nr 1 Wawel).
Jest obchodzony niemal na całym świecie, chociaż jego data zmienia się w zależności od kraju. Dzień Matki, który w Polsce przypada na 26 maja, to wzmożony czas zakupowy nie tylko w przededniu święta – wskazuje Perfetti Van Melle Polska.
Fabryka Czekolady „Bałtyk” wprowadziła na rynek specjalne kolekcje słodyczy z okazji trwających przyjęć komunijnych. Przygotowane są już także kolejne zestawy upominkowe m.in. na Dzień Dziecka i zakończenie roku szkolnego.
Pod koniec maja, już po raz 7, w trasę po Polsce rusza Festiwal Kolorów. W tym roku partnerem tytularnym Festiwalu została firma Wawel. Wydarzenie odbędzie się pod nazwą Festiwal Kolorów by Wawel Fresh & Fruity, a cała trasa obejmie 15 polskich miast. Koncerty, tysiące uśmiechów na twarzach, a także zapas pysznych słodyczy od Wawelu – to wszystko czeka na uczestników tegorocznej edycji Festiwalu.
Food Rentgen odpowiada dostawcy kaszy gryczanej do sieci Lidl
Edeka wprowadziła osobne kasy dla Polaków i Niemców w przygranicznym sklepie
Ardanowski: polska żywność jest dobrej jakości i niedroga
Wierzyciele sieci Piotr i Paweł mogą dostać jedynie 10 proc. wierzytelności
ZM Henryk Kania ze stratą netto prawie 886 mln zł po trzech kwartałach
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.