Jay-Z znalazł się w gronie gwiazd, które zdecydowały się zainwestować w firmę Impossible Foods. Kierowca Formuły 1 Lewis Hamilton będzie natomiast inwestorem w ramach nowego londyńskiego konceptu Neat Burger, który ma bardzo ambitne plany globalnej ekspansji w ciągu najbliższych dwóch lat.
- Nawet rodzinne firmy muszą patrzeć w przyszłość i, podejmując strategiczne decyzje, myśleć o tym jak będzie wyglądał rynek konsumencki za 20 czy 50 lat. Widzimy dziś, że największe firmy mięsne na świecie jak Tyson Foods inwestują w roślinne zamienniki mięsa. Dlatego też postanowiliśmy włączyć się w to zjawisko - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Willem Spigt, dyrektor sprzedaży i marketingu Beyond Meat w firmie Zandbergen.
Pamapol to kolejny przedstawiciel branży, który wprowadza na rynek produkty adresowane do świadomego i...niekoniecznie spożywającego mięso konsumenta. Jest o co walczyć, bo choć zdeklarowani wegetarianie i weganie stanowią 8 proc. populacji to już 38,5 proc. Polaków przyznaje, że w różny sposób ogranicza spożywanie mięsa.
- Dziesięć lat temu produkty roślinne miały zaledwie 2 proc. udział w rynku mleka. Dziś jest to, w zależności od rynku, 10-15 proc. Dzisiaj roślinne zamienniki mięsa też odpowiadają za około 2 procent rynku wołowiny, ale wierzymy, że nasz udział wzrośnie tak samo jak stało się to w przypadku produktów mleczarskich - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Willem Spigt, dyrektor sprzedaży i marketingu Beyond Meat w firmie Zandbergen.
Niemiecki oddział Lidla wyrusza na wycieczkę po kraju. Sieć ma misję - będzie promować markę własną Next Level Meat. Niemieccy konsumenci będą mogli skorzystać z darmowej degustacji trzech wegańskich potraw: wegańskich burgerów, klopsików w sosie pomidorowym i cevapcici z sałatką ryżową. "Mięso następnej generacji" ma przekonać mieszkańców miast do diety wegańskiej - czytamy na dlahandlu.pl
Firma doradcza D.A. Davidson rekomenduje sprzedaż akcji Beyond Meat. Analitycy uważają, że inwestorzy przesadzają w szacowaniu potencjału rynku „mięsa” powstającego na bazie roślin - informuje "Puls Biznesu".
Moda na niejedzenie mięsa powoduje, że nawet tacy producenci wędlin i nabiałów, jak Sokołów lub Łowicz wprowadzają do oferty również produkty w wersji roślinnej - czytamy w środowej "Rzeczpospolitej". Dziennik dodaje, że to dopiero początek tego trendu.
- Mamy w Polsce do czynienia z szybko rosnącą grupą świadomych klientów, którzy swoje oczekiwania komunikują bardzo wyraźnie: ma być naturalnie, zdrowo i smacznie. Coraz częściej klienci deklarują ograniczenie spożycia mięsa - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrzej Kołosowski, dyrektor zarządzający firmy Foods Brothers, importera i dystrybutora roślinnych zamienników mięsa.
- Oferowane przez nas produkty mrożone to absolutna nowość dla sieci handlowych. Praktycznie tworzymy nową kategorie, której do tej pory nie było. Odnoszę wrażenie, że część sieci nie dowierza jeszcze w ten fakt i obawia się braku zainteresowania produktami roślinnymi wśród swoich klientów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrzej Kołosowski, dyrektor zarządzający firmy Foods Brothers, importera i dystrybutora roślinnych zamienników mięsa, marek Beyond Meat i Linda McCartney.
- Obserwujemy bardzo duży wzrost zainteresowania zamiennikami mięsa. Mamy w Polsce do czynienia z szybko rosnącą grupą świadomych klientów, którzy swoje oczekiwania komunikują bardzo wyraźnie: ma być naturalnie, zdrowo i smacznie. Coraz częściej klienci deklarują ograniczenie spożycia mięsa - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrzej Kołosowski, dyrektor zarządzający firmy Foods Brothers, importera i dystrybutora roślinnych zamienników mięsa, marek Beyond Meat i Linda McCartney.
- Na tle gorących dyskusji, które toczą się aktualnie na temat prawidłowego znakowania produktów roślinnych spekulujemy, że być może w najbliższym czasie do dyskusji dołączy branża jajeczna. Mogą bowiem powstać wątpliwości, że analogia opakowania i używanie wyrażeń „jajo” do roślinnych substytutów jest niewłaściwe z punktu widzenia zarówno konsumenta, jak i producentów jaj konwencjonalnych - komentuje Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz.
- Jako producent mainstreamowy od dawna widzimy wzrost rynku produktów zamienników jaj i bardzo nas to inspiruje. Mamy swoje plany w tym kontekście, ale będziemy je wdrażać w dogodnym dla nas czasie. Nasze plany w tym roku skupiliśmy na produktach convenience i niebawem wprowadzimy testową partię do jednej z sieci - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Małgorzata Kuriata, Dyrektor do Spraw Sprzedaży i Marketingu Ferm Woźniak.
Postępy w rozwoju technologii wytwarzania mięsa z komórek macierzystych elektryzują konsumentów na całym świecie. Choć pierwsi producenci tego rodzaju wyrobów pukają do Polski, rodzima branża jeszcze nie traktuje sprawy poważnie. Być może ma rację, ponieważ z przemysłową produkcją mięsa in vitro wciąż wiąże się więcej zagrożeń i niepewności niż realnych korzyści.
Firma Just (dawniej Hampton Creek) podpisała umowę z Eurovo Grup, która jest jednym z wiodących europejskich dystrybutorów pakowanych, pasteryzowanych oraz suszonych jaj. Amerykanie liczą, że dzięki współpracy z Eurovo trafią do masowego klienta w większości krajów europejskich.
- Mamy do czynienia ze sporym trendem na ograniczanie spożycia produktów pochodzenia zwierzęcego. Coraz więcej osób nie określa siebie jako wegetarian, ale zmniejsza ilość mięsa w swojej diecie - mówiła dr inż. Katarzyna Świąder ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji podczas konferencji Futurefoods Tech 2018.
Weterynarze przeciwko zastępowaniu urzędowych lekarzy personelem pomocniczym
Edeka wprowadziła osobne kasy dla Polaków i Niemców w przygranicznym sklepie
Rolnicy żyją z dotacji unijnych
Wierzyciele sieci Piotr i Paweł mogą dostać jedynie 10 proc. wierzytelności
Natalia Kukulska zaśpiewa w tym roku świąteczną piosenkę Coca-Cola „Coraz bliżej Święta”
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.