- Myślę, że konsolidacja to naturalna kolej rzeczy na rozdrobnionym rynku, gdzie funkcjonuje dużo niewielkich podmiotów. Aby być konkurencyjnym i bardziej efektywnym trzeba szukać korzyści skali, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż, jak i przetwórstwo - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl John-Paul McGinley, dyrektor zarządzający Marine Harvest Central Europe i członek zarządu Morpol S.A.
- Czy cena wciąż jest najważniejsza? Chciałabym powiedzieć, że nie. Natomiast prowadziliśmy bardzo dużo badań w zakresie przetwórstwa i wszędzie spotykamy się z tym, że klient oczekuje ciekawych i prozdrowotnych propozycji, których nie może samodzielnie przygotować w domu. Jednak gdy przychodzi mu zapłacić za ten produkt, znajduje on jedynie bardzo wąską grupę odbiorców, którzy zanurzają się głęboko w dietetykę i czytają etykiety - mówiła Magdalena Panasiuk-Krasińska, wiceprezes SuperDrob S.A. ds. handlu podczas konferencji "Rynek mięsa drobiowego" w Warszawie.
Na polskim rynku handlu detalicznego, który jest wrażliwy na ceny i zdominowany przez dyskonty, Carrefour wprowadził kluczowe wyróżniki, które wykraczają poza typowo cenowy wymiar. Sieć postawiła głównie na produkty świeże. Najbardziej widoczna w strategii Carrefoura jest rola żywności organicznej i prozdrowotnej. Polscy konsumenci są coraz bardziej wyczuleni na te kwestie, a niektóre sklepy sieci odnotowują dwucyfrowy wzrost sprzedaży w tych kategoriach - wyjaśniają analitycy LZ Retailytic.
Trend związany z wygodną żywnością, którą można spożywać "w drodze" (tzw. convenience food) spowodował wzrost zainteresowania plantatorów uprawą nowych gatunków owoców i warzyw. W Polsce rośnie zainteresowanie uprawą minikiwi, w Portugalii triumfy święci kiwiberry.
- Motorem napędowym rozwoju wszelkich innowacji na rynku produktów spożywczych jest dzisiaj 6 mega trendów konsumenckich. W efekcie swojego synergicznego oddziaływania wyraźnie kształtują one aktualną ofertę produktową na rynku FMCG - powiedział E. Pereira Head of BU Flavours& FCHN podczas Innowacyjnych Warsztatów dla branży spożywczej organizowanych przez firmę Döhler Polska.
Według raportu firmy Mitel trzech na dziesięciu Polaków deklaruje jedzenie wafli ryżowych. Konsumenci traktują je najczęściej jako świetny rodzaj przekąski pomiędzy posiłkami. Trendy związane z byciem fit sprzyjają rozwojowi segmentu wafli ryżowych.
- W naszym zakładzie zachowane są wszelkie zasady higieny. Mamy zasadę, że przetwarzamy mięso w ciągu 48 godzin od uboju. Produkt jest zamknięty w folii i nie jest powtórnie zakażany. Natomiast tzw. produkt tradycyjny, który jest sprzedawany na targu z niechłodzonej lady często pozostawia wiele do życzenia - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jarosław Krzyżanowski, prezes zarządu QFG Food Group.
- Nasz zakład produkcyjny w Łodzi nastawiony jest przede wszystkim na produkcję żywności typu convenience, która w istotnej części trafia na eksport. W tej chwili w Łodzi dysponujemy już pięcioma liniami dla convenience food. Najnowsze dwie zostały uruchomione w 2017 roku - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jarosław Kowalewski, wiceprezes zarządu SuperDrob S.A. ds. strategii i rozwoju.
- W Polsce produkuje się bardzo dużo warzyw, ale producenci sprzedają je w postaci surowej, a nie jako wyroby gotowe. Chcemy wykorzystać tę szansę i nasze możliwości produkcji warzyw na Mazowszu, a następnie sprzedawać na Zachód już maksymalnie przetworzone - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jarosław Krzyżanowski, prezes zarządu QFG Food Group.
Przejęcie 33 procent udziałów w SuperDrob S.A. przez tajlandzki koncern CPF to jedna z najgłośniejszych transakcji ostatnich miesięcy w branży mięsnej. O tym jak doszło do nawiązania tej współpracy oraz jakie korzyści przyniesie ona dla obu stron rozmawiamy z Jarosławem Kowalewskim, wiceprezesem zarządu SuperDrob S.A. ds. strategii i rozwoju.
- W QFG widzimy bardzo duży potencjał w tej lokalizacji. W Pionkach jest na tyle dużo ziemi, że można zrobić naprawdę ciekawy park przemysłowy. Chcemy ściągnąć tu firmy, które będą produkowały dla nas kartony i paniery. Powstanie młyn pszeniczny oraz zakład produkcji karm dla zwierząt - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jarosław Krzyżanowski, prezes zarządu QFG Food Group.
Popyt na przetworzone mięso drobiowe powinien rosnąć w tempie 4,6 procent rocznie przez najbliższe cztery lata. W Stanach Zjednoczonych wartość rynku dań gotowych powinna wynieść w roku 2021 prawie pół miliarda dolarów – wynika z raportu „Poultry Packaging Market in the U.S.” opublikowanego przez firmę konsultingową The Freedonia Group.
10 kwietnia w blisko 3 tysiącach sklepów w całej Polsce pojawi się nowość marki Marwit - świeży sok z jabłek i ogórka z imbirem. Będzie dostępny w serii limitowanej przez trzy miesiące. firma rozszerza także ofertę przekąsek o owocowo-warzywnych convenience.
Na ponad 10 mln zł szacowana jest wartość fabryki dań gotowych Sushi Factory z podpoznańskiego Robakowa. Przedsiębiorstwo właśnie zainwestowało kolejne 3 mln zł w nowe technologie, podwajając moce produkcyjne do blisko 1 mln tacek z sushi miesięcznie. Fabryka stworzyła też miejsca pracy dla ponad 160 osób, a w planach jest dalsze zwiększanie zatrudnienia oraz produkcji.
Aldo Galbusera, menedżer rynku serów Sealed Air Food Care, EMEA wskazuje na znaczenie opakowania w sprzedaży żywności łatwo psującej się w handlu detalicznym i internetowym.
Słodkie zupy owocowe, tradycyjny letni specjał, przeżywają renesans w Polsce. I choć to wciąż nisza, to przysmaki ulokowane pomiędzy segmentem zdrowych przekąsek a dań gotowych, mają szansę podbić Europę – wynika z danych firmy Mintel. Prekursorem tego trendu w naszym kraju jest firma Profi.
- Obecnie QFG rozwija się szybciej niż kiedykolwiek w swojej historii. Naszym głównym celem jest zgromadzenie wszelkich zasobów niezbędnych do produkcji w promieniu 100 km od Pionek – serca QFG. To nie tylko niezwykła szansa dla naszej firmy, ale też dla najbliższego sąsiedztwa - mówi Jarosław Krzyżanowski, prezes QFG.
- W drugiej połowie 2016 roku otworzyliśmy nowy zakład produkcyjny na terenie dawnego Pronitu. Już wtedy zapowiadaliśmy, że to dopiero początek naszego rozwoju i działań w regionie. Do końca 2022 roku planujemy zainwestować w Pionkach blisko 400 mln zł. Będzie się to wiązało ze stworzeniem około tysiąca nowych miejsc pracy – powiedział Jarosław Krzyżanowski, prezes QFG.
Wartość całego polskiego rynku opakowaniowego sięga około 9 mld Euro. Opakowania z kartonu i tektury zajmują drugą pozycję, za opakowaniami z tworzyw sztucznych, z prawie 33 proc. udziałem w rynku. Według szacunków PIO, do roku 2020 ich udział powinien wzrosnąć do 36 proc. nieznacznie skracając dystans do miejsca pierwszego - wynika z raportu Polskiej Izby Opakowań.
Żywność convenience w opakowaniu convenience, to produkty jednorazowe, jednoporcjowe, do zjedzenia na ulicy lub podczas przerwy w pracy. Idealne opakowanie convenience da się otworzyć jedną ręką. Zdaniem Macieja Wysockiego z agencji Owocni.pl, dziś wszystko musi być mobilne, więc i jedzenie musi być łatwe w obsłudze. - Otwieranie, zamykanie, przenoszenie - niczym najnowszy model iPhone’a. Nowe opakowania dostosowują się do stylu życia, a nie odwrotnie - podkreśla.
- Convenience to jeden z najbardziej gorących tematów na ustach sieci handlowych i producentów żywności, a to z kolei wynika z rosnącego zjawiska urbanizacji i zmieniającej się struktury rodziny oraz stylu życia. Dziś ponad 60 proc. Polaków mieszka w miastach, prowadząc dość zabiegany styl życia, chętnie sięgają więc po rozwiązania, które pozwalają im zaoszczędzić cenny czas - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Maciej Gierszewski, szef działu rozwoju rynku na Polskę, Czechy i Słowację w firmie Sealed Air.
- Convenience food to produkty żywnościowe, które są przygotowane optymalnie pod kątem sprzedaży i konsumpcji. Trend ten współistnieje z trendem on the go, ale również z trendami prozdrowotnymi, które sprawiają, że bakalie są idealnym produktem dla żyjących w biegu konsumentów, chcących jednocześnie zachować zbilansowaną dietę - mówi Ewelina Haraburda z Bakallandu.
- Opakowanie convenience powinno być zaprojektowane zgodnie z trzema podstawowymi kryteriami: szybkość, wygoda i bezpieczeństwo użycia. To równocześnie najważniejsze cechy tego typu opakowań, dzięki którym mogą one zostać dobrze przyjęte przez konsumentów i w efekcie coraz bardziej przez nich pożądane - mówi Agnieszka Perliceusz, Product Manager w Pamapol.
Ok. 1000 nowych miejsc pracy zamierza stworzyć do końca 2022 r. w Pionkach (woj. mazowieckie) QFG Food Group, specjalizująca się w wytwarzaniu żywności gotowej do spożycia bezpośrednio po podgrzaniu. Ok. 200 osób znajdzie też pracę w Radomiu nowej ubojni drobiu.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.