REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Branża FMCG wyzwaniem dla logistyków

  • Autor: Łukasz Rawa
  • Data: 06-02-2014, 09:36
Branża FMCG wyzwaniem dla logistyków

Obecnie sektor FMCG stawia firmom logistycznym wyzwania daleko wykraczające poza warunki cenowe. Bycie postrzeganym jako "ten najtańszy" nie jest już najważniejsze. Coraz większą rolę przy wyborze kontrahenta logistycznego zaczynają odgrywać inne czynniki.

REKLAMA

Chociaż pilnowanie kosztów nie straciło bynajmniej na znaczeniu, to firmy postrzegają ten proces w szerszym kontekście. W przypadku dostawców usług spedycyjnych dla sektora FMCG pierwszoplanowe stały się atrybuty takie jak terminowość dostaw, szybki przepływ informacji czy sterylne warunki przewozów i składowania, co jest szczególnie istotne w odniesieniu do żywności. Jeśli chodzi o logistykę magazynową, firmy z branży FMCG przywiązują obecnie największą wagę do optymalnych lokalizacji, które umożliwią im szybki transport towarów do odbiorców i punktów handlowych na terenie kraju i całej Europy. Dlatego zainteresowaniem cieszą się magazyny zlokalizowane przy strategicznych węzłach komunikacyjnych położonych w centralnych częściach kraju lub w pobliżu największych aglomeracji. Coraz większa grupa klientów zauważa również, że aspekty ekologiczne są równe tym ekonomicznym.

Eko się opłaca

Dbałość o środowisko naturalne uszeregowana w wartościach obu firm, zleceniodawcy i podwykonawcy, może zwielokrotnić efekt. - Zdajemy sobie sprawę, że daleko nam do Greenpeace, niemniej jednak uważam, że nasza firma zrobiła pierwszy krok. Tym krokiem jest promowanie transportu intermodalnego w Polsce. A jak powiedział Konfucjusz, "podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku" - mówi Sebastian Malcharek, commercial manager H&S Group na Polskę, Czechy i Słowację.

Harm Goossens, prezes Unilever na Europę Środkowo-Wschodnią, również zwraca uwagę, że organizacja łańcucha dostaw uwzględniająca zasady zrównoważonego rozwoju niesie ze sobą wiele korzyści. - Idea zrównoważonego rozwoju jest nie tylko integralną częścią naszej strategii biznesowej, ale przede wszystkim motorem innowacyjności oraz konkurencyjności. Wierzymy, że takie podejście jest warunkiem niezbędnym do dalszego rozwoju firmy - akcentuje.

Firmy z branży produktów szybko zbywalnych coraz częściej zwracają uwagę na kwestie ekologii, które generują dodatkowe oszczędności operacyjne, potwierdza Bartosz Mierzwiak, senior vice president, market officer Prologis w Polsce. - Dlatego w magazynach decydują się na stosowanie zwiększonej izolacji cieplnej, energooszczędnego oświetlenia uruchamianego poprzez czujki ruchu oraz profesjonalnych rozwiązań dotyczących gospodarowania odpadami, czy też rozbudowanych systemów opomiarowania i zautomatyzowania budynku, umożliwiających inteligentne zarządzanie zużyciem mediów.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 618) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH