Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Innowacja nie parzy!

  • Autor: Paweł Żebrowski, Regionalne Centrum Innowacji i Transferu Technologii (RCIiTT) - partner serwisu Technologie
  • Data: 14-04-2009, 08:14

W biznesie, można wyróżnić trzy podstawowe etapy funkcjonowania firmy - start działalności, rozwój oraz jej rozszerzanie. Pierwszy z nich to przeważnie okres ok. 3 lat kiedy to firma walczy o swoją pozycję na rynku, zdobywa renomę i pierwszą grupę klientów.

Etap drugi to już brak zagrożenia upadłością ze względu na brak zamówień i poszerzanie swojego grona odbiorców. Trzeci etap dotyczy dywersyfikacji i brania udziału w niestandardowych przedsięwzięciach, niekoniecznie od razu zyskownych np. udziału w programach badawczych.

Magiczne słowa.

Wiele przedsiębiorstw które są na tym poziomie postępuje w dalszym ciągu według schematów ustalonych na początku swojej biznesowej drogi. Skupiają się oni na poszukiwaniu jak największej ilości odbiorców, poszerzając odpowiednio horyzonty i docierając na nowe rynki. Istnieją jednak pewne "magiczne słowa" od których większość przedsiębiorców chce uciec jak najdalej, nie widząc w nich szansy na rozwój swojej firmy.

Jednym z magicznych słów jest "innowacja". Słowo to zaczyna być coraz bardziej popularne, głównie ze względu na akcję promocyjną jaka prowadzona jest przez jednostki które pośredniczą w przekazywaniu funduszy dla przedsiębiorstw na najbliższe lata. Promowane są projekty innowacyjne, wdrażające nowe technologie, dające nowe miejsca pracy oraz nowe możliwości przedsiębiorcom. Część z nich jednak uważa, że innowacja jest rzeczą która ich przerasta oraz dodatkowo, że w żadnym wypadku nie produkują oni innowacyjnych produktów. Na szczęście, coraz większy odsetek właścicieli firm chce tą sytuację zmienić.

"Innowacja" w pewien sposób została jednak oswojona - innowacją na skalę przedsiębiorstwa lub regionu może być wprowadzenie zautomatyzowanego pieca do zainstalowania w piekarni lub zaawansowanego odgławiacza do zakładu przetwórstwa rybnego. I coraz więcej przedsiębiorców o tym wie, że można innowację dostosować na potrzeb własnego biznesu i jak najbardziej ją wyeksploatować. To dobrze wróży.

Kolejnym magicznym słowem jest "transfer technologii", jednakże w tym przypadku dalej zwrot ten pozostaje w świadomości przedsiębiorców na poziomie abstrakcji. Kojarzy on się bardziej z promami kosmicznymi i rozbijaniem cząstek niż z rzeczami możliwymi do zastosowania w mikro czy małej firmie. A rzeczy takich jest wiele, a dostęp do niech bardzo prosty.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 904) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH