Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Innowacje w systemie logistycznym mogą decydować o sukcesie sieci handlowej

  • Autor: Carrefour Polska
  • Data: 17-02-2010, 15:30

Systemy logistyczne sieci handlowych muszą zapewnić skuteczne i efektywne funkcjonowanie skomplikowanej grupy wzajemnie ze sobą powiązanych podmiotów. Obecnie, kiedy decydująca o sukcesie firmy jest finalna cena produktów dostępnych dla klienta, nowoczesne systemy logistyczne pomagające dostarczyć towar w możliwie najatrakcyjniejszej cenie, mogą być często kluczowym czynnikiem sukcesu firmy.

Carrefour Polska to ponad 300 sklepów w różnych formatach handlowych: hipermarkety, supermarkety i osiedlowe sklepy franczyzowe. Dzięki rozbudowanemu i zaawansowanemu systemowi logistycznemu firma jest w stanie zorganizować dostawy towarów do wszystkich sklepów należących do sieci Carrefour, a także do 200 placówek należących do jednej z wiodących sieci stacji benzynowych.

Voice speaking

Pomocne jest zastosowanie innowacyjnych rozwiązań logistycznych. Jedną z ostatnich nowinek wprowadzonych w systemie logistycznym Carrefour jest system voice speaking - nowoczesna technologia zarządzania magazynem. System ten optymalizuje pracę w magazynie, niweluje pomyłki podczas preparacji palet, podnosi produktywność pracowników magazynu oraz oszczędza czas i obniża koszty związane z obsługą administracyjną. Dzięki systemowi pracownik dokładnie wie skąd ma zabrać konkretny towar i w jakich ilościach, dodatkowo za każdym razem musi słownie potwierdzić pobranie asortymentu. Przy zastosowaniu takiego rozwiązania magazynier pracuje w bardziej efektywny sposób, co więcej, nie musi nic zapisywać, a obie ręce ma wolne od notowania. Voice speaking to obecnie jedno z najnowocześniejszych rozwiązań stosowanych w logistyce. „System logistyczny firmy Carrefour, z uwagi na zastosowane w nim nowoczesne rozwiązania, wyznacza pewne standardy - zarówno dla sieci handlowych jak i dla całego biznesu. Nasza firma jest pionierem wielu rozwiązań logistycznych, które właśnie pojawiają się na świecie" - mówi Tomasz Sączek, Senior Manager odpowiedzialny za operacje logistyczne w firmie Carrefour.

System dostaw gwarantowanych Carrefour

W celu zapewnienia jak najwyższej jakości systemu dostaw firma Carrefour wdrożyła projekt dostaw gwarantowanych, opracowany na potrzeby sieci na całym świecie. Dzięki niemu możliwe było usprawnienie procesów magazynowych, a także zapewnienie najwyższych standardów jakości dostaw. System ten wyróżnia sieć Carrefour spośród innych firm na rynku. W ramach niego opracowano 27 kluczowych czynników sukcesu, które mają zapewnić wysoką jakość obsługi placówek handlowych. Pracując ze swoimi partnerami logistycznymi Carrefour wymaga więc spełnienia wszystkich 27 kryteriów. Zasady te są bardzo restrykcyjne i kontrolowane w drodze audytu przeprowadzanego przez niezależną międzynarodową jednostkę certyfikującą. Magazyny, które spełniają 27 kryteriów określonych przez Carrefour otrzymują certyfikat dostaw gwarantowanych. Obecnie w Polsce certyfikaty zostały nadane dwóm magazynom, a trzeci ubiega się o jego przyznanie (na świecie jest mniej niż 100 magazynów, które spełniają te wygórowane kryteria). System sprawia, że poprzez samo ubieganie się o przyznanie certyfikatu, firmy stawiają na rozwój i doskonalenie oraz podnoszenie poziomu usług. Sieć Carrefour wprowadziła bardzo wygórowane wymagania wobec firm współpracujących, jednak z uwagi na to, że swoją działalność opiera na zasadach partnerstwa i budowaniu długotrwałych relacji, wspiera je w dążeniach do spełnienia tych kryteriów.

Partnerstwo w biznesie

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Zbig 20-02-2010, 00:23:
Dla ścisłości to dodatkowa aplikacja nakładka do systemu a nie system, nazywa się w zależności od firmy wdrażającej "voice picking" lub "pick by voice" i służy do kompletacji zamównień głównie kartonami lub innymi jednostkami na palety bądź na inne nośniki.
Szkoda że piszący artykuł nie sprawdził pisowni u źródła. Systemy logistyczne Carrefour (te IT) wcale nie są takie super nowoczesne, są dość stare, nieprzyjazne dla użytkownika, zupełnie nie dają się obsługiwać intuicyjnie ale z drugiej strony są tanie, sprawdzone, skrojone na miarę i dość niezawodne. Osobiście wolę jednak już nowsze systemy gdzie zwykli użytkownicy nie potrzebują długich szkoleń, grubych podręczników bo są po prostu user friendly.
  • DPT 19-02-2010, 19:43:
Same bajki! Gdzie oni nauczyli się tak kłamać?
  • jeszcze jeden co nie dał sobie wyprać mózgu 18-02-2010, 19:01:
Pierdu, pierdu . Propaganda sukcesu . Jeszcze jeden zindoktrynowany pracownik C. z wypranym mózgiem.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.