REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Innowacyjne opakowania aktywne w przemyśle żywnościowym

  • www.wydawnictwo.ue.wroc.pl
  • Autor: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Nauki Inżynierskie i Technologie 2 (13) 2014, Radosław Popowicz, Tomasz Lesiów
  • Data: 10-03-2015, 09:56

Celem niniejszego opracowania jest określenie stosunku konsumentów do opakowań aktywnych, a także do opinii kupujących o żywności pakowanej w ten sposób. W artykule zaprezentowano i przedyskutowano wyniki badań ankietowych, dotyczących preferencji respondentów w odniesieniu do stosowania opakowań aktywnych oraz określenia ich własnych odczuć względem przydatności tego rodzaju opakowań.

REKLAMA

Streszczenie:

Wyniki badań jednoznacznie wskazują, że zdecydowana większość konsumentów deklaruje chęć nabywania żywności w opakowaniach aktywnych, jednocześnie akceptując konieczność zapłacenia za nią wyższej ceny. Wyniki badań ankietowych wykazały także, że stan wiedzy na temat opakowań aktywnych wśród Polaków jest średni, 39% badanej populacji wcześniej słyszało bowiem o tego rodzaju opakowaniach. W społeczeństwie jest wyraźna potrzeba upowszechnienia żywności pakowanej w opakowania aktywne. Udowodniono tezę, że opakowania aktywne już aktualnie są i w przyszłości będą powszechnie stosowanym opakowaniem żywności.

1. Wstęp

Znamienne jest, że w literaturze krajowej coraz częściej znajdują zastosowanie metody ankietowe, jako narzędzie umożliwiające otrzymanie interesujących informacji na dany temat. Rynek konsumenta wymaga szybkiej, profesjonalnej komunikacji nie tyko pomiędzy ośrodkami naukowo-badawczymi, ale także producentami żywności oraz konsumentami. Badania konsumenckie stosowane są na coraz bardziej liczącą się skalę [Dysz, Krasnowska 2013; Flaczyk i in. 2013; Joachimiak, Szołtysek 2013; Kowalczuk i in. 2013; Niewczas 2013; Nowak i in. 2013; Salejda, Korzeniowska, Krasnowska 2013].

Na temat opakowań aktywnych i inteligentnych publikowane są również prace przeglądowe. Należy je traktować jako potrzebne, ponieważ ilustrują stan wiedzy na temat nowoczesnego opakowalnictwa żywności. Na problem trzeba spojrzeć szerzej, niż tylko informując o rodzajach opakowań i ich potencjalnym zastosowaniu dla określonych rodzajów żywności [Lesiów, Xiong 2008; Sykut, Kowalik, Droździel 2013]. W tym kontekście opublikowano liczne prace informujące czytelnika o zasadach funkcjonowania opakowań zarówno aktywnych, jak i inteligentnych [Cichoń, Lesiów 2013; Popowicz, Lesiów 2014; Turner 2013]. Zgodnie z powszechną opinią kolejnym etapem była konieczność propagowania tego typu opakowań przez zwrócenie się do konsumentów z prośbą o wypełnienie tzw. ankiet edukacyjnych, badających jednocześnie preferencje robienia zakupów przez respondentów, jak również ich wolę i zainteresowanie kupowaniem żywności w innowacyjnych opakowaniach. W odniesieniu do opakowań inteligentnych to zadanie zrealizowano, wykazując duże zainteresowanie ankietowanych tego rodzaju opakowaniami. Równocześnie wykazano, że stan wiedzy o inteligentnym opakowalnictwie żywności był niski - aż 88% badanej populacji nigdy wcześniej nie słyszało o opakowaniach inteligentnych [Cichoń, Lesiów 2012].

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • morta 01-05-2015, 07:06:
na pewno istotny jest też wygląd etykiet, ja współpracuję z najlepszymi drukarniami m.in. z www.atriapolska.pl/ oni wykonują etykiety np. termokurczliwe w wyjątkowej jakości

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 116) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH