REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Inteligentne etykiety podbijają rynek

  • www.wdp.com.pl
  • Autor: Dominik Wójcicki
  • Data: 30-06-2011, 14:06

Rynek etykiet wszelkiego rodzaju dołączanych do opakowań rośnie w tempie 6% rocznie, także w Polsce. Głównym motorem wzrostu jest rozwój w segmencie inteligentnych etykiet. Dlatego warto przedstawić najnowsze osiągnięcia w tej dziedzinie.

REKLAMA

Potencjał rynku etykietowego, jak wynika z ostatnich badań przeprowadzonych przez stowarzyszenie branżowe FINAT, grupujące firmy z tego sektora, jest znaczny. Bierze się to m.in. z faktu, że ich stosowanie bardzo mocno wspiera handel detaliczny. Nie byłoby w tym oczywiście niczego nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że to za jego sprawą odbywa się zdecydowany rozwój w zakresie inteligentnych etykiet prowokujących producentów do tworzenia najbardziej innowacyjnych rozwiązań w całej branży etykietowej. W Anglii, Szwajcarii i USA opakowania wzbogacone takimi etykietami są szeroko rozpowszechnione i wysoko cenione przez konsumentów.

Także w Niemczech i Australii wprowadzono je już dla niektórych produktów. Zresztą popyt będzie rósł w całej Europie i to choćby dlatego, że powyżej przeciętnej wzrasta sprzedaż schłodzonych dań gotowych. A to dopiero początek. Inteligentne etykiety nie funkcjonują jeszcze dla produktów mrożonych, choć ich wprowadzenie to tylko kwestia czasu.

Nie funkcjonują, bowiem dla zakresów takich temperatur musi zostać opracowana odpowiednia farba drukowa. W przyszłości również w branży farmaceutycznej i ochronie zdrowia inteligentne etykiety będą częściej używane np. przy transporcie krwi lub leków czułych na temperaturę.

Inteligentne etykiety, głównie ze wskaźnikiem temperaturowym, najchętniej stosowane są w przemyśle spożywczym. Będąc dołączonymi do opakowań, mają coraz więcej funkcji, np. mogą zmieniać barwę, aby przekazać informację konsumentowi, jak świeże jest mięso lub gotowe danie.

Pokazują odchylenia od optymalnej temperatury schłodzenia produktu przez zmianę barwy przy zmianie temperatury. Konsument widzi wówczas, czy łańcuch chłodniczy został przerwany i jak długo jeszcze produkt nadaje się do spożycia.

Jest to szczególnie użyteczne przy łatwo psujących się produktach, takich jak m.in. świeże mięso, ryby i dania gotowe. Dla przykładu, jeśli pakowany produkt winien być schłodzony do 5oC, a jego rzeczywista temperatura jest od jednego do pięciu stopni wyższa, to początkowo np. żółta etykieta zabarwia się na czerwono, a granatowa staje się jasnoniebieska. Ta zmiana jest tylko jednorazowa. Jeżeli nawet produkt spożywczy ponownie osiągnie właściwą temperaturę, to zmieniona na czerwono etykieta pozostanie czerwona.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 533) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH