REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Obligacje korporacyjne coraz bardziej popularne wśród firm spożywczych

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-04-2016, 11:10
Obligacje korporacyjne coraz bardziej popularne wśród firm spożywczych
Krzysztof Dziubiński, członek zarządu Domu Maklerskiego Navigator fot. DM Navigator

Obligacje korporacyjne, jako sposób finansowania działalności, stają się coraz bardziej popularne wśród firm spożywczych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Krzysztof Dziubiński, członek zarządu Domu Maklerskiego Navigator. Kilka firm spożywczych rozważa obecnie emisje obligacji m.in. na sfinansowanie akwizycji.

REKLAMA

- Obligacje w przemyśle spożywczym są często wykorzystywane jako sposób na finansowanie dalszego rozwoju, w szczególności np. akwizycji, nakładów na kapitał obrotowy czy wdrażania nowych produktów – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Krzysztof Dziubiński.

- Pomimo stosunkowo niedużej, dotychczasowej aktywności spółek spożywczych na rynku obligacji, coraz więcej spółek spożywczych jest zainteresowanych emisjami obligacji ze względu na elastyczność tego instrumentu - dodaje.

- Według naszych informacji kilka podmiotów rozważa obecnie emisje obligacji przede wszystkim w celu finansowania akwizycji oraz dywersyfikacji źródeł finansowania – mówi również członek zarządu Domu Maklerskiego Navigator.

Na rynku finansowym widać wyraźną tendencję w korzystaniu z produktów finansowych - im firma zatrudnia więcej pracowników, tym częściej korzysta z zewnętrznych funduszy, a rzadziej ze środków własnych. 

Z badania „Barometr EFL” wynika np., że podstawowe źródło finansowania sektora MŚP to środki własne (89 proc. wskazań). Jednak, biorąc pod uwagę zewnętrzne wsparcie, najpopularniejszy dotąd kredyt bankowy został zdetronizowany przez leasing – 41,5 proc. vs. 43,8 proc. Tylko co siódma firma korzysta z ubezpieczenia majtku firmy (14,2 proc.), a jedna na piętnaście z faktoringu (6,8 proc.).

Podczas gdy wśród mikro firm 90,5 proc. zarządzających bazuje na środkach własnych, 30,5 proc. na kredycie, a 28 proc. na leasingu, tak 83 proc. średnich przedsiębiorców finansuje swoją działalność gotówką, 59 proc. leasingiem, a 53 proc. kredytem bankowym. Wynik ten koresponduje ze stosunkowo dużym optymizmem wśród średnich firm w zakresie inwestycji w środki trwałe wynikającym z subindeksu „Barometru EFL” za I kwartał br.

W sektorze małych i średnich przedsiębiorstw niemal dwa razy więcej firm oczekuje wzrostu finansowania zewnętrznego niż jego obniżenia (13,5 proc. wobec 7,5 proc.).

 

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH