Oznaczenia na opakowaniach wynikające z ustawy o towarach paczkowanych
Ustawa z 7 maja 2009 r. o towarach paczkowanych (z. U. Nr 91, poz. 740 oraz z 2010 r. Nr 107, poz. 679), zwana dalej "ustawą", określa zasady paczkowania produktów przeznaczonych do wprowadzenia do obrotu w opakowaniach i oznaczania towarów paczkowanych znakiem "e" oraz zasady produkcji butelek miarowych i oznaczania ich znakiem "3" (odwrócony epsilon).
Definicja towaru paczkowanego umieszczona w art. 2 pkt 1 ustawy określa w sposób jednoznaczny zakres przedmiotowy ustawy.
W rozumieniu tej definicji towar paczkowany jest to produkt umieszczony w opakowaniu jednostkowym dowolnego rodzaju, którego ilość nominalna, jednakowa dla całej partii, odmierzona bez udziału nabywcy, nieprzekraczająca 50 kg lub 50 l nie może zostać zmieniona bez naruszenia opakowania.
Opakowanie produktu nie jest natomiast precyzyjnie określone w ustawie. Występuje tylko odwołanie do definicji zawartej w art. 3 ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy z 11 maja 2001 r. o opakowaniach i odpadach opakowaniowych (Dz. U. Nr 63, poz. 638, z późn. zm.). I tak opakowaniami są wprowadzone do obrotu wyroby wykonane z jakichkolwiek materiałów, przeznaczone do przechowywania, ochrony, przewozu, dostarczania lub prezentacji wszelkich produktów, od surowców do towarów przetworzonych, a także części opakowań i elementy pomocnicze połączone z opakowaniami i przeznaczone do tego samego celu co dane opakowanie.
Ponadto opakowania obejmują następujące kategorie:
- opakowania jednostkowe służące do przekazywania produktu użytkownikowi w miejscu zakupu, w tym przeznaczone do konsumpcji produktów naczynia jednorazowego użytku;
- opakowania zbiorcze zawierające wielokrotność opakowań jednostkowych produktów, niezależnie od tego, czy są one przekazywane użytkownikowi, czy też służą zaopatrywaniu punktów sprzedaży i które można zdjąć z produktu bez naruszenia jego cech;
- opakowania transportowe służące do transportu produktów w opakowaniach jednostkowych lub zbiorczych w celu zapobiegania ich uszkodzeniom, z wyłączeniem kontenerów do transportu drogowego, kolejowego, wodnego lub lotniczego.
- « Poprzednia
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- Następna »
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!