REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Pomoc na trudne czasy?

  • www.wdp.com.pl
  • Autor: Anna Szymczak
  • Data: 30-07-2010, 12:11

Wiele firm próbuje powiększyć rynek działania poza Polską. Promocja produktów czy firmy za granicą nie należy do tanich. Udział w targach, druk materiałów promocyjnych, reklama, zakupy baz danych czy analiza ryzyka działania na danym rynku to duże wydatki, natomiast efekt nie jest pewny.

REKLAMA

W takim układzie pomocne mogą okazać się dotacje na rozwój eksportu udzielane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości - tzw. "Paszport do eksportu" (Działanie 6.1). Do ubiegania się o tę dotację uprawniony jest przedsiębiorca sektora MSP (mikro, mały, średni), którego udział eksportu w całkowitej sprzedaży w poprzednim roku nie przekracza 30%. Najbliższy termin naboru wniosków to luty 2010.

Dotacja typu 2 w 1

Jest to program składający się z dwóch etapów. Pierwszy dotyczy przygotowania "Planu rozwoju eksportu", drugi jego wdrożenia, np. poprzez uczestnictwo w targach.

Plan musi być opracowany przez zewnętrzny podmiot, np. firmę doradczą, organizację czy instytucję. Jest to dotacja na zakup usług doradczych.

Okres realizacji pierwszego etapu nie może przekroczyć 6 miesięcy. Atrakcyjna jest wysokość dotacji, o jaką może się ubiegać firma, bo aż 80% i nie więcej niż 10 000 PLN. Okres wdrożenia "Planu rozwoju eksportu" w ramach II etapu nie może przekroczyć 24 miesięcy. Wysokość wsparcia na wdrożenie planu wynosi 50% i nie więcej niż 200 000 PLN.

Dwuetapowe wdrażanie planu

Usługi doradcze w ramach I etapu dotyczyć powinny w szczególności: analizy pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa oraz wskazanie rynków docelowych działalności eksportowej pod kątem produktów / usług przedsiębiorcy, badania wybranych rynków docelowych (analiza aktów prawnych, praktyk handlowych), wskazania i uzasadnienia konkretnych działań do wdrożenia w ramach II etapu programu.

Etap II dotyczy wdrożenia opracowanego "Planu rozwoju eksportu". Zakłada wykorzystanie co najmniej dwóch z poniższych instrumentów:

  • udział w zagranicznych imprezach targowowystawienniczych w charakterze wystawcy;
  • organizacja i udział w misjach gospodarczych za granicą;
  • wyszukiwanie i dobór partnerów na rynkach docelowych;
  • uzyskanie niezbędnych dokumentów uprawniających do wprowadzenia produktów lub usług na rynek przedsiębiorcy na wybrane rynki docelowe;
  • doradztwo w zakresie strategii finansowania przedsięwzięć eksportowych i działalności eksportowej;
  • doradztwo w zakresie opracowania koncepcji wizerunku przedsiębiorcy na wybranych rynkach docelowych.
Ważne jest, aby rozwój eksportu odbywał się także poprzez inne działania niż targi czy misje.

Uzyskanie dotacji na wdrożenie planu

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH