Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Rewolucja w recepturach

Konsumenci coraz bardziej boją się dodatków do żywności, a producenci w panice inwestują w zmianę receptur i ich eliminowanie ze składu żywności. Eksperci są podzieleni co do stwierdzenia, czy takie zabiegi mają sens, ale zgodni co do tego, że trzeba postawić na edukację konsumentów i spójną politykę informacyjną.

Rewolucja w recepturach

W październiku tego roku firma Frosta - już po raz kolejny - rozpoczęła kampanię reklamową ryb z pieca marki Frosta. Reklamy podkreślają, że produkty Frosta są wytwarzane bez wzmacniaczy smaku, barwników i aromatów, za to z ryb z łowisk oznaczonych Certyfikatem Zrównoważonego Rybołówstwa MSC. Podsumowuje to hasło będące stałym sloganem marki: "100 proc. naturalnego smaku". - Naszym zdaniem można produkować mrożoną żywność bez stosowania wzmacniaczy smaku, barwników czy też aromatów. Wprowadzając politykę "100 proc. naturalnego smaku", pokazaliśmy, że można produkować smaczne produkty, o wyrazistym smaku, nie stosując tych substancji. Produkty zawierające dodatki do żywności są tańsze w produkcji, ale nie smaczniejsze - komentuje Paweł Wojciechowski, dyrektor handlowy Frosty na Polskę i Europę Centralną.

Jak dodaje, od czasu wprowadzenia polityki "100 proc. naturalnego smaku" Frosta odnotowuje wzrost sprzedaży produktów. - Z przeprowadzonych badań wiemy, że konsumenci postrzegają markę Frosta jako naturalną - mówi Paweł Wojciechowski.

Strach konsumentów

Temat używania przez firmy dodatków do żywności stał się niezwykle "gorący" w połowie br., po tym jak na rynek wprowadzono aplikację na smartfon e-food, która służy do sprawdzania, jakie potencjalnie szkodliwe dodatki producenci używają do wytworzenia żywności i - co najbardziej kontrowersyjne - podpowiada, czy dany produkt warto kupić. E-food dzieli dodatki do żywności na: pożyteczne, raczej obojętne, podejrzane, szkodliwe oraz mocno szkodliwe. Jeśli coś uzna za szkodliwe, program radzi: "odstaw ten produkt". Organizacje branżowe (Polska Federacja Producentów Żywności czy Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP) zażądały od autorów natychmiastowego usunięcia aplikacji. Twierdzą, że w aplikacji są "rażące nieprawidłowości", np. nagminne jest również wymienianie w składzie produktów składników, które faktycznie w nim nie występują. Wywiązała się więc swoista "awantura", której jednym powodem jest tak naprawdę brak świadomości konsumenckiej.

więcej informacji:

Mateusz Kowalewski RSS ALERT    /    Hortimex-Plus RSS ALERT    /    Hortimex RSS ALERT    /    Hoop Polska RSS ALERT    /    dodatki do żywności  RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 107.23.129.77
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.