Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rewolucja w recepturach

  • Autor: Paulina Mroziak
  • Data: 09-12-2014, 10:06
Rewolucja w recepturach

Konsumenci coraz bardziej boją się dodatków do żywności, a producenci w panice inwestują w zmianę receptur i ich eliminowanie ze składu żywności. Eksperci są podzieleni co do stwierdzenia, czy takie zabiegi mają sens, ale zgodni co do tego, że trzeba postawić na edukację konsumentów i spójną politykę informacyjną.

W październiku tego roku firma Frosta - już po raz kolejny - rozpoczęła kampanię reklamową ryb z pieca marki Frosta. Reklamy podkreślają, że produkty Frosta są wytwarzane bez wzmacniaczy smaku, barwników i aromatów, za to z ryb z łowisk oznaczonych Certyfikatem Zrównoważonego Rybołówstwa MSC. Podsumowuje to hasło będące stałym sloganem marki: "100 proc. naturalnego smaku". - Naszym zdaniem można produkować mrożoną żywność bez stosowania wzmacniaczy smaku, barwników czy też aromatów. Wprowadzając politykę "100 proc. naturalnego smaku", pokazaliśmy, że można produkować smaczne produkty, o wyrazistym smaku, nie stosując tych substancji. Produkty zawierające dodatki do żywności są tańsze w produkcji, ale nie smaczniejsze - komentuje Paweł Wojciechowski, dyrektor handlowy Frosty na Polskę i Europę Centralną.

Jak dodaje, od czasu wprowadzenia polityki "100 proc. naturalnego smaku" Frosta odnotowuje wzrost sprzedaży produktów. - Z przeprowadzonych badań wiemy, że konsumenci postrzegają markę Frosta jako naturalną - mówi Paweł Wojciechowski.

Strach konsumentów

Temat używania przez firmy dodatków do żywności stał się niezwykle "gorący" w połowie br., po tym jak na rynek wprowadzono aplikację na smartfon e-food, która służy do sprawdzania, jakie potencjalnie szkodliwe dodatki producenci używają do wytworzenia żywności i - co najbardziej kontrowersyjne - podpowiada, czy dany produkt warto kupić. E-food dzieli dodatki do żywności na: pożyteczne, raczej obojętne, podejrzane, szkodliwe oraz mocno szkodliwe. Jeśli coś uzna za szkodliwe, program radzi: "odstaw ten produkt". Organizacje branżowe (Polska Federacja Producentów Żywności czy Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP) zażądały od autorów natychmiastowego usunięcia aplikacji. Twierdzą, że w aplikacji są "rażące nieprawidłowości", np. nagminne jest również wymienianie w składzie produktów składników, które faktycznie w nim nie występują. Wywiązała się więc swoista "awantura", której jednym powodem jest tak naprawdę brak świadomości konsumenckiej.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH