Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

UE walczy z plastikiem. Czy polskie firmy spożywcze będą umiały się dostosować?

Przeciwdziałanie zmianom klimatu to obecnie jeden z priorytetów Unii. Unijna strategia na rzecz ograniczenia odpadów z tworzyw sztucznych ma na celu poprawę jakości życia wszystkich mieszkańców państw członkowskich, jednak dostosowanie się do jej przepisów może stanowić dla polskich firm spożywczych pewne wyzwanie.

UE walczy z plastikiem. Czy polskie firmy spożywcze będą umiały się dostosować?

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez StoraEnso
Data: 25-11-2019, 12:25

Jak podaje najnowsza analiza firmy Stora Enso dotyczący zrównoważonego rozwoju w opakowaniach żywności, w Europie wytwarza się ponad 50 milionów ton plastiku rocznie, z czego w Polsce — ponad 3,5 mln ton. Za ponad jedną trzecią odpadów z tworzyw sztucznych odpowiada branża opakowań, która będzie musiała się dostosować do zaostrzonych regulacji. Dla polskich producentów żywności oznacza to rewolucję, jednak wybierając odpowiednie rozwiązania, mogą na niej skorzystać.

Tzw. dyrektywa plastikowa opracowana przez Komisję Europejską w ubiegłym roku nakazuje między innymi ograniczenie zużycia tworzyw sztucznych oraz korzystanie z materiałów, które nie powodują szkód środowiskowych. Wymagania te zmuszą firmy spożywcze, obecnie jednego z głównych odbiorców opakowań z tworzyw sztucznych, do zwrotu w kierunku rozwiązań opakowaniowych wspierających zrównoważony rozwój. 

Wielu producentów żywności niepokoi się o konsekwencje tych zmian, ale większość ich obaw jest nieuzasadniona. Innowacyjne, ekologiczne rozwiązania opakowaniowe nie tylko zapewniają zgodność z wymogami Unii, ale wiążą się również z dodatkowymi korzyściami. 

Według badań rynku opublikowanych w raporcie, 60% konsumentów przyznaje, że są skłonni zastąpić markę produktów, które obecnie kupują, inną, bardziej ekologiczną. Z kolei co czwarty konsument wyraża zaniepokojenie stosowaniem opakowań z tworzyw sztucznych przez branżę spożywczą. Wybór opakowań z materiałów odnawialnych pozwoli zatem firmom spożywczym wyjść naprzeciw oczekiwaniom coraz bardziej świadomych ekologicznie klientów.

KOMENTARZE (1)

  • Daniel 2019-11-29 14:18:24
    Dlaczego nigdzie nie jest napisane że jest to artykuł sponsorowany ? Czy autor wpisu, czyli firma Stora Enso może coś powiedzieć na temat ich materiałów ekologicznych jak papier powlekany plastikową folią nie nadający się do recyglingu, a dodatkowo zadrukowany nieekologicznymi farbami ?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.214.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.