REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wiceprezes Asseco BS: Skuteczna sprzedaż nie istnieje bez IT

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-11-2015, 13:32
Wiceprezes Asseco BS: Skuteczna sprzedaż nie istnieje bez IT
Piotr Masłowski, wiceprezes Asseco Business Solutions (fot. mat.pras.)

Jeśli producent chce być lepszy od konkurencji, jego handlowcy odpowiedzialni za sprzedaż powinni pracować na równie zaawansowanym sprzęcie jak kontrolerzy lotów na nowoczesnym lotnisku. Ich praca musi odbywać się z wykorzystaniem najbardziej nowoczesnych aplikacji informatycznych i sprzętu - przekonuje Piotr Masłowski, wiceprezes Asseco Business Solutions S.A.

REKLAMA

Z rozwiązaniami informatycznymi stykamy się każdego dnia w wielu ważnych obszarach. Można powiedzieć, że współczesny biznes nie byłby sobie w stanie bez nich już poradzić.

To prawda. Bez systemów IT nie może już funkcjonować nie tylko biznes. Są one potrzebne również w innych sferach naszego życia. Bez nich nie działałyby tak sprawnie jak teraz sklepy, fabryki, szpitale, media, transport, itp. Lista tego typu przykładów praktycznie nie ma końca. Proszę sobie wyobrazić centrum kontroli lotów na dużym, nowoczesnym lotnisku. Dziesiątki samolotów w powietrzu, zmienne warunki pogodowe, nagłe zakłócenia harmonogramu i wynikające z nich problemy oraz stres, bardzo krótki czas na podjęcie właściwej decyzji. Czy byłoby możliwe, żeby kontrolerzy lotów w takim centrum nie posługiwali się zaawansowanymi technologiami komputerowymi, czyli nie używali programów, które są w stanie dokonać poprawnej i bieżącej analizy sytuacji, żeby zasugerować użytkownikom odpowiednie w danej chwili zachowanie? Myślę, że w dzisiejszych czasach jest to po prostu niewyobrażalne. Może na małym lotnisku dobry kontroler poradzi sobie z ruchem za pomocą radaru i radiotelefonu, ale w przypadku większych portów lotniczych koordynowanie ruchu samolotów w ten sposób byłoby już bardzo trudne. Bez systemów informatycznych wspomagających zarządzanie takie lotnisko mogłoby obsłużyć zdecydowanie mniej lotów, byłoby znacznie mniej bezpieczne i na pewno mniej konkurencyjne.

Zarządzanie kontrolą lotów to obecnie bardzo zaawansowana dziedzina wiedzy. Ale jaki może mieć ona związek ze sprzedażą w branży FMCG?

Moim zdaniem bardzo duży. Nowoczesna sprzedaż jest obszarem podobnie skomplikowanym i zmiennym jak niebo nad  „Heathrow” czy „JFK”. Szczególnie jeśli chodzi o sprzedaż w branży FMCG. Znajduje się tutaj bardzo wielu różnych graczy – często będących względem siebie na „kursie kolizyjnym”. Mamy częste zmiany trendów oraz przede wszystkim - miliony danych do uwzględnienia i przeanalizowania. No i co najważniejsze - mamy do zrealizowania cel,  a to zazwyczaj oznacza zwiększenie założonego budżetu sprzedaży. I tutaj nasuwa się pytanie – jak to zrobić skutecznie!

Czyli Pana zdaniem współcześni producenci FMCG muszą wyposażać swoich handlowców w tak nowoczesne rozwiązania, żeby jak agenci 007 zdobywali rynek i zawsze byli nie do pokonania?

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 811) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH