Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wywiad z Michałem Mrowcem, członkiem zarządu Unilever Polska

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 04-07-2012, 11:13
Wywiad z Michałem Mrowcem, członkiem zarządu Unilever Polska
Michał Mrowiec, dyrektor sprzedaży i członek zarządu Unilever Polska

Michał Mrowiec, członek zarządu i dyrektor sprzedaży Unilever Polska w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl mówi o trendach konsumenckich, sytuacji rynkowej w poszczególnych segmentach działalności spółki oraz wpływie cen surowców na wyniki firmy.

W których kategoriach produktów Unilevera nastąpiło najwięcej zmian w tym roku?

Bardzo dużo zmian dotyczy kategorii personal care. W tej chwili trwa relaunch marki Timotei, wcześniej wprowadziliśmy nową markę kosmetyków w kanale drogeryjnym Tony&Guy.

Wprowadziliśmy także nowości w kategoriach spożywczych, między innymi linię fiksów -chrupery a także kopytka. Liczymy, że powtórzą one sukces placków, które były przebojem w zeszłym roku i ciagle są bardzo wysoko w rankingu sprzedaży.

Wprowadziliśmy parę nowych produktów w herbatach w linii piramidek, nastąpiła też zmiana opakowań Sagi owocowej, oraz ich zwiększenie. To jeszcze nie jest nasze ostatnie słowo w tym roku.

Czy są widoczne nowe trendy w poszczególnych kategoriach?

Obserwujemy ożywienie na rynku kosmetycznym, który pod koniec ubiegłego roku miał bardzo małą dynamikę. Teraz, po pierwszym kwartale widać, że konsumenci wydają więcej w tych kategoriach.

A w segmentach spożywczych? Czy widoczne są zmiany w trendach na rynku lodów?

W zeszłym roku wprowadziliśmy multipaki budując tę kategorię. Jest to trend, który będzie się rozwijał. Na Zachodzie w kanale supermarketów i hipermarketów nie sprzedaje się lodów impulsowych pojedynczo, tylko w multipakach. Spodziewamy się, że ten trend wzrostu multipaków w handlu nowoczesnym będzie postępował.

Czego spółka spodziewa się w tym sezonie?

Rok bardzo dobrze się zaczął, pogoda nam sprzyja. Maj był ciepły. Od początku roku rynek rozwija się dynamicznie. My z tego korzystamy, budując swoje udziały rynkowe w tej kategorii dość dynamicznie. Spodziewamy się, że ten trend się utrzyma, że będzie to dobry rok dla lodów. Choć musimy brać pod uwagę nieprzewidywalną pogodę - na przykład w ubiegłym roku na wyniki roku miał ogromny wpływ deszczowy lipiec.

Ta kategoria ma potencjał by jeszcze dynamiczniej się rozwijać, szczególnie w części lodów familijnych. Konsumpcja w segmencie lodów impulsowych w Polsce jest już zbliżona do zachodniego poziomu, natomiast w lodach konsumowanych w domu, jest ciągle dużo niższa niż na Zachodzie.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • marek 27-07-2012, 13:07:
Rok dobrze się zaczął dla unilevera ? a w rynku zostało zwolnionych 55 osób z działu sprzedaży....o co chodzi ???

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH