Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wywiad z Piotrem Trudnowskim, współtwórcą aplikacji Pola

  • Autor: Adam Tubilewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-10-2016, 16:00
Wywiad z Piotrem Trudnowskim, współtwórcą aplikacji Pola
Piotr Trudnowski, członek zarządu Klubu Jagiellońskiego, fot. archiwum prywatne

O patriotyzmie, do którego jako pierwsze zachęcały w Polsce zagraniczne sieci handlowe oraz o tym, czy pamięć o historii przekłada się nad Wisłą na codzienne decyzje zakupowe mówi w rozmowie z Portalem Spożywczym Piotr Trudnowski, członek zarządu Klubu Jagiellońskiego i jeden z twórców aplikacji konsumenckiej Pola.

PIOTR TRUDNOWSKI BĘDZIE PRELEGENTEM PODCZAS IX FORUM RYNKU SPOŻYWCZEGO I HANDLU (17-18 PAŹDZIERNIKA, WARSZAWA). WEŹMIE ON UDZIAŁ W SESJI DYSKUSYJNEJ PT. "HANDEL ODPOWIADA NA TRENDY: PATRIOTYZM ZAKUPOWY, ZDROWA ŻYWNOŚĆ, CONVENIENCE" KLIKNIJ I ZAREJESTRUJ SIĘ DO UDZIAŁU W KONFERENCJI!

Skąd wziął się pomysł na stworzenie aplikacji Pola?

Piotr Trudnowski: Jako Klub Jagielloński od 6 lat prowadzimy „Akademię Nowoczesnego Patriotyzmu”. Jest to projekt edukacyjny dla licealistów polegający m.in. na grze parlamentarnej gdzie uczniowie losują partie, zawiązują koalicje, dyskutują na temat budżetu własnej gminy oraz przygotowują własny projekt społeczny dla lokalnej społeczności w duchu nowoczesnego patriotyzmu. I właśnie z tym ostatnim zadaniem mieliśmy problem. Najczęściej pojawiały się zadania charytatywne: zbiórki dla bezdomnych, gotowanie zupy dla ubogich. Oczywiście, taka forma pomocy też jest ważna, ale nie do końca o to nam chodziło. Zaczęliśmy czytać wyniki badań dotyczących nowoczesnego patriotyzmu. Okazało się, że dla największej liczby Polaków bycie patriotą to „wychowywanie swoich dzieci w duchu patriotyzmu”. To pokazuje, że Polacy mają fantastyczny na skalę europejską poziom patriotyzmu polegający na tym, że czujemy się patriotami, że patriota jest pozytywnym określeniem, natomiast, poza kwestiami historycznymi, kompletnie nie mają pomysłu co to pojęcie może oznaczać w XXI wieku. Dlatego zaczęliśmy myśleć nad wygenerowaniem projektu, który pokazywałby, że patriotyzm dnia codziennego jest możliwy. W ten sposób powoli, w powiązaniu z innymi działaniami Klubu dotyczących np. kwestii narodowości kapitału czy funkcjonowania różnych rynków w Polsce, doszliśmy do wniosku, że dobrym pomysłem byłoby przekonanie Polaków, że wybory zakupowe też mogą być formą patriotyzmu. Że do codziennej czynności, jaką wykonuje każdy z nas można dorzucić wymiar myślenia w kategoriach szerszych niż tylko cena/jakość. Oczywiście dla tych, którzy chcą. Równolegle w wymiarze eksperckim zaczęliśmy się zajmować tematyką struktury handlu w Polsce, kwestii kolonizacji gospodarczej. Stwierdziliśmy, że problemem nie jest to, że Polacy nie chcą kupować polskich produktów czy to, że tych produktów nie ma, bo jest i to całkiem sporo. Problemem jest brak wiedzy w tym obszarze. Pozyskanie informacji o tym czy dana marka lub firma jest polska czy zagraniczna okazuje się dla konsumentów wielkim wyzwaniem.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Artmetic 18-10-2016, 02:44:
Aplikacje mobilne dla firm:
artmetic.pl
  • Jan25 13-10-2016, 12:28:
Bardzo dobrze, że tego typu projekty się rozwijają. Jedno z najsilniejszych gospodarzo państw świata, Niemcy, już od dawna nawiązuje do patriotyzmu ekonomicznego, co pokazuje chociażby sprawa nie dopuszczenia Ursusa na tamtejszy rynek. Poza Polą, kojarzę jeszcze dwie aplikacje dla patriotów ekonomicznych - Polskie Marki i WspieramRynek.pl. Warto wypróbować wszystkie trzy :) Jak ktoś chce szukać polskich firm za pomocą przeglądarki, to jest też serwis wspieramrozwoj.pl, gdzie uwzględniają także firmy usługowe. Trochę tego jest, także nie musimy już ufać tak niewiarygodnym znakom polskości, jak np. "Teraz Polska"...

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH