Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

1. Forum Polskiego Produktu Kupuj Nasze PL – producenci będą wspólnie promować polskie marki

  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-10-2008, 10:40

Podczas 1. Forum Polskiego Produktu Kupuj Nasze PL, które odbyło się 24 października w Gdańsku, zaproszeni producenci podjęli się wspólnej promocji polskiej marki. Wraz z organizatorem spotkania, Fundacją Dajesz Pracę PL, obiecali przygotować program edukacyjny. Kampania społeczna zachęcająca Polaków do kupowania polskich, dobrych jakościowo produktów ruszy najprawdopodobniej na początku 2009 r.

W 1. Forum Polskiego Produktu wzięli udział polscy producenci, właściciele marek najsilniej kojarzonych z naszym krajem. Z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP latem tego roku wynika, że największym zaufaniem cieszą się brandy spożywcze. Wśród nich wyróżniają się marki takie jak Wedel, Goplana, Majonez Kielecki, Winiary, Sokołów, Łaciate, marki napojowe (Żywiec Zdrój, Hortex, Tymbark, Cisowianka) czy alkoholowe (Żywiec, Tyskie, Żubrówka). - Alkohole, napoje i artykuły spożywcze stanowią gro marek wybieranych przez Polaków. Te grupy wysyłają pewien spójny komunikat, któremu można podporządkować dwie cechy. Pierwszą z nich jest naturalność (...), drugą - jakość. Polska żywność ma w świecie renomę produktów o zdecydowanie lepszej jakości - zauważa dr Michał Wierzchom z Zakładu Psychologii Eksperymentalnej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jego zdaniem Polacy zaczęli powoli zwracać uwagę nie tylko na cenę, ale także na jakość nabywanych artykułów. - Produkty najwyższej jakości zdobywają nasze serca i kieszenie. Konkurować z innymi krajami możemy właśnie jakością - zgodził się organizator Forum Jacek Sadowski, prezes DEMO Effective Lanching oraz Kupuj Nasze PL. Podkreślił, że to jakość może być naszą wizytówką.

Eksperci zauważyli jednocześnie, że Polacy często wyżej nad rodzime artykuły oceniają marki zachodnie, uznając je za luksusowe (choć na Zachodzie są one klasyfikowane jako produkty średniej klasy). - My należymy do nacji bardzo otwartej i ciepło patrzącej na produkty importowane - zauważa prezes zarządu Polmos Białystok, producenta Żubrówki, wspominając czasy PRL i dumy, z jaką Polacy kupowali w Peweksach zachodnie produkty. - To się zmienia w dobrym kierunku. Ale nasze myślenie nie zmienia się tak szybko, jak zmieniają się produkty - dodaje.
Prelegenci zwrócili uwagę, że Polska jako kraj nie ma wykształconej w świecie marki. Zauważyli, że wytworzenie silnego narodowego znaku, jak np. słynnej dla Niemców solidności, francuskiego luksusu czy włoskiej kuchni powstało w tych krajach dzięki pomocy państwa. - We Włoszech rząd trzy razy w roku organizuje międzynarodowe imprezy promujące włoskie produkty - wskazuje Andrzej Olszewski, prezes TNS OBOP.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (30)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • prooldensuero 30-11-2010, 10:00:
Они как-то находили между собой компромиссы, стараясь по-детски разрешить образовавшиеся разногласия. Когда порку закончили, то рыдающей Лене Лера развязала только руки и протянула исписанный лист и ручку.
  • Heegiariept 30-11-2010, 03:07:
Very nicce!
  • thesunshining 12-11-2010, 08:33:
Hi, today is a beautiful day in my life. I saw a first snow in this year and I save this photo for all people in the World!

Zobacz wszystkie komentarze (30)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH