Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

25 proc. firm z Europy planuje wejście na nowy rynek w perspektywie 6 miesięcy

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / HSBC
  • Data: 07-07-2011, 11:38

Europejskie przedsiębiorstwa powróciły na ścieżkę ekspansji po zawirowaniach rynkowych z kilku ostatnich lat. Koncentrują się teraz na rozwijaniu swojej oferty produktowej i działalności na arenie międzynarodowej. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego wśród uczestników konkursu European Business Awards, sponsorowanego przez bank HSBC.

- Mimo niepewności, która wciąż panuje na rynku międzynarodowym, europejskie przedsiębiorstwa z optymizmem patrzą w przyszłość, przygotowując się do ekspansji na nowe rynki. To bardzo pozytywne zjawisko, które może przyczynić się do poprawy kondycji gospodarki Unii Europejskiej w tym trudnym dla niej okresie - mówi Janusz Dedo, prezes zarządu HSBC Bank Polska S.A.

A to dlatego, że istnieje wyraźna korelacja pomiędzy poziomem aktywności międzynarodowej firm, a ich kondycją, a przez to kondycją całych gospodarek, jak przekonuje Andrzej Arendarski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej, patrona honorowego konkursu European Business Awards w Polsce. - Podmioty działające na rynkach zagranicznych rozwijają się szybciej i tworzą przez to więcej miejsc pracy. Częściej także wprowadzają nowe produkty na rynek - mówi.

- Wyniki badania przeprowadzonego wśród uczestników konkursu European Business Awards pokazują, że co czwarta firma planuje wejście na nowy rynek w ciągu najbliższych 6 miesięcy. Mam nadzieję, że ta pozytywna tendencja będzie się umacniać. Poszukiwanie nowych rynków i dywersyfikacja geograficzna wymiany handlowej jest nie tylko skutecznym sposobem na rozwój w czasach prosperity, ale także na walkę z recesją - dodaje Andrzej Arendarski, pełniący również funkcję wiceprezesa Eurochambres.

Kryzys pokazał, że siłą napędową globalnej gospodarki są rynki wschodzące i to właśnie w ich stronę zwracają się przedsiębiorstwa z Europy. Na pytanie o najbardziej perspektywiczne regiony, 46 proc. respondentów wskazało na rozwijające się gospodarki Azji, Ameryki Południowej i Europy Wschodniej. - Duże i chłonne rynki wschodzące, realizujące znaczne inwestycje, oferują możliwości rozwoju, których nie gwarantują rynki rozwinięte. Przedsiębiorstwa biorące udział w konkursie European Business Awards to wiedzą. Osiągnąłwszy sukces na rynku lokalnym, są gotowe stawić czoła wyzwaniom związanym z prowadzeniem biznesu międzynarodowego - mówi Janusz Dedo.

Europejscy przedsiębiorcy dostrzegają jednak również wyzwania wynikające z dynamicznego rozwoju rynków wschodzących. Za najważniejsze z nich uznali konkurencję ze strony firm z tych rynków w zdobywaniu zamówień. Dlatego też tak ważne jest dobre rozeznanie danego rynku oraz opracowanie efektywnej strategii. 42 proc. respondentów badania uznało to za kluczowy czynnik sukcesu na nowym rynku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH