Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

3 trendy marketingowe na 2018 r. w sektorze żywności

- Przykra prawda o marketingu firm z rynku żywności jest taka, że większość z nich nie wykorzystuje potencjału jaki on ze sobą niesie. Coraz częściej słyszy się o tym, że marketing nie jest priorytetem i o cięciu budżetów reklamowych - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Michał Maciejewski, strategy director w agencji Pitted Cherries.

3 trendy marketingowe na 2018 r. w sektorze żywności
Michał Maciejewski, strategy director w agencji Pitted Cherries/ fot. materiały prasowe

W 2017 roku sektor żywności zanotował spadek inwestycji reklamowych o 6,3 proc. - Firmy postępują zachowawczo i asekuracyjnie. Przekłada się to niestety na zastój w budowie silnych, polskich marek. Bez odważnego i konsekwentnie prowadzonego marketingu budowa liczącego się brandu jest bardzo utrudniona - wskazuje Michał Maciejewski.

Jednak czy mimo tej ponurej konkluzji, można wskazać 3 najważniejsze trendy marketingowe, które będą dominowały w 2018 roku? - Spróbujmy! - odważnie próbuje Michał Maciejewski.

Trend 1 – zwiększenie budżetów na Facebooku

W dzisiejszych czasach obecność marki na Facebooku to obowiązek – do tego nie trzeba już nikogo przekonywać.

- Niestety profile społecznościowe firm z branży spożywczej często przypominają ulotkę reklamową. Brakuje mocnego contentu i szczerej, niewymuszonej interakcji z konsumentami. Dominuje myślenie że na Facebooku wystarczy po prostu być i jakoś to będzie. Aby wykorzystać możliwości Facebooka, potrzebne jest strategiczne myślenie o naszym fanpage. Podstawą są atrakcyjne, angażujące treści i poważne podejście do dialogu z konsumentami - dodaje Maciejewski.

Firmy chcące w znaczący sposób zaznaczyć swoją obecność na Facebooku, muszą też przygotować się na zwiększenie wydatków marketingowych.

- Często klienci pytają nas – dlaczego bez wydawania dodatkowych pieniędzy na reklamę, nasze posty docierają do tak małej liczby naszych fanów? Odpowiedź na to pytanie jest banalnie prosta. Ponieważ Facebook prowadzi politykę związaną z konsekwentnym ograniczaniem zasięgów, co przekłada się na to, że treści, które publikujemy, docierają do niewielkiej części naszych fanów. Antidotum na to jest oczywiście promocja postów. Czasy, kiedy każda informacja dodana na fanpage docierała do wszystkich jego fanów zupełnie za darmo, bezpowrotnie minęły. Z badań Sotrender wynika, że największe fan strony docierają zaledwie do niewielkiego procenta swoich fanów - dodaje Michał Maciejewski.

Najnowsze wypowiedzi Marka Zuckerberga nie pozostawiają złudzeń – w 2018 roku Facebook będzie coraz bardziej ciął organiczne zasięgi. Dzieje się tak dlatego, że Facebook chce zarabiać. To naturalne i zrozumiałe, dlatego też warto się z tym pogodzić i na 2018 rok zaplanować zwiększenie wydatków na marketing w mediach społecznościowych.

więcej informacji:

Pitted Cherries RSS ALERT    /    Michał Maciejewski RSS ALERT    /    trendy na rynku żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • adam 2018-02-08 19:23:28
    To mój ulubiony ekspert.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.92.193.89
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.