Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

36 polskich firm wystawia się na targach Chiny-EŚW w Ningbo

36 polskich firm, m.in. z branży kosmetycznej i spożywczej, wystawia się na rozpoczętych w sobotę targach produktów z Europy Środkowo-Wschodniej (EŚW) w mieście Ningbo, które pozycjonuje się jako brama do Chin dla towarów importowanych z tej części Europy.

Wśród polskich firm są również przedstawiciele branży jubilerskiej, modowej i logistycznej.

Szef biura Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) w Szanghaju Andrzej Juchniewicz w rozmowie z PAP zwrócił uwagę na zwiększenie udziału firm kosmetycznych, których w tym roku wystawia się sześć. "Po rozmowach między polskimi i chińskimi przedsiębiorcami mamy nadzieję, że przynajmniej trzy firmy kosmetyczne wyjadą po tych targach z podpisanymi kontraktami dystrybucyjnymi" - powiedział.

Dodał, że coraz więcej polskich przedsiębiorców uważa rozwój chińskiej klasy średniej za ogromną szansę dla zbytu "ciekawych polskich produktów, szczególnie z sektora spożywczego i kosmetycznego". Zaznaczył jednak, że eksport do Chin jest zadaniem "trudnym i stawiającym wiele wyzwań".

Polska i inne kraje regionu od lat starają się zmniejszyć deficyt w wymianie handlowej z Chinami. Na przeszkodzie stają jednak m.in. skomplikowane procedury dopuszczania produktów do chińskiego rynku.

Targi produktów z Europy Środkowo-Wschodniej organizowane się w Ningbo od kilku lat, ale w tym roku ich rangę podniesiono do krajowej i po raz pierwszy odbywają się pod nazwą Wystawa Chiny-EŚW i Międzynarodowe Targi Towarów Konsumpcyjnych. Do EŚW w tym ujęciu zaliczają się państwa współpracujące z Chinami w ramach inicjatywy "17+1", m.in. Polska.

Ningbo, gdzie znajduje się pierwszy port świata pod względem tonażu ładunków, pozycjonuje się jako najdogodniejsze miejsce w Chinach dla importu towarów z tej grupy krajów. Zgodnie z planem lokalnych władz do 2020 roku wartość dwustronnego handlu Ningbo-EŚW ma osiągnąć 4,5 mld dolarów rocznie. Import ma się podwoić, a Ningbo ma się stać jednym z trzech czołowych miast w Chinach pod względem wartości towarów sprowadzanych z krajów EŚW.

W ramach planu zapowiadano m.in. uproszczenie i przyspieszenie procedur celnych dla towarów z EŚW. Lokalne władze zachęcają też firmy do importu z tej grupy krajów poprzez subsydia.

Chińskie firmy, które dokonają zakupu na targach, za każdego wydanego dolara otrzymają do 0,3 juana zwrotu - powiedział PAP dyrektor Centrum Targów i Promocji Współpracy z Europą Środkowo-Wschodnią z urzędu miasta Ningbo Zhang Yadong. Dodał, że poza targami władze również oferują dotacje dla firm zarejestrowanych w Ningbo handlujących z EŚW, ale są one "o wiele mniejsze", a ich wysokość zależy od rodzaju sprowadzanego produktu.

"Najważniejsze, żeby produkt zyskał uznanie chińskich konsumentów. Wszystko zależy od tego, czy kraje EŚW będą w stanie wytworzyć i wyeksportować produkty, które przypadną do gustu chińskim konsumentom" - powiedział Zhang.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Chiny RSS ALERT    /    promocja w Chinach RSS ALERT    /    targi w Chinach RSS ALERT    /    Polska Agencja Handlu i Inwestycji RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.196.192
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.