Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

4 sposoby, by zwiększyć zaangażowanie pracowników sprzedaży

  • Autor: monsterpolska.pl
  • Data: 31-07-2016, 13:46
4 sposoby, by zwiększyć zaangażowanie pracowników sprzedaży
Fot. shutterstock

Jak walczyć z brakiem zaangażowania i spowodować, że zespół sprzedawców znów zacznie działać z pasją i energią? Przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych badania okazują, że sprzedawcy nie są skłonni angażować się w swoją pracę. Firma konsultingowa BlessingWhite wykazała w swoich badaniach, że 1 na 3 pracowników (29 proc.) poświęca swojej pracy maksimum energii i czasu, podczas gdy 19 proc. nie wykazuje żadnego zaangażowania - informują eksperci monsterpolska.pl.

Jak informują eksperci monsterpolska.pl, Gallup ocenia, że w średnich organizacjach stosunek pracowników zaangażowanych w pracę do pracowników zupełnie niezaangażowanych wynosi 1,5 do 1. Inne badania pokazały, że większość pracowników niezaangażowanych pracuje aż o 53 proc. mniej wydajnie niż kilka lat wcześniej.

Taki brak zaangażowania ma szczególnie poważne konsekwencje w sprzedaży. By osiągać założone cele sprzedażowe i utrzymywać stabilny dochód, firma i jej menedżerowie muszą utrzymywać stały i wysoki poziom zaangażowania sprzedawców w procesy sprzedażowe.

Dobrą wiadomością jest fakt, że wystarczy kreatywność i poświęcenie, by znów zwiększyć zaangażowanie zespołu. Wystarczy poznać mocne strony każdego sprzedawcy, określić co go motywuje w danym momencie jego życia, określić i jasno zakomunikować własne oczekiwania oraz konsekwentnie egzekwować realizację przyjętych celów. W tym celu warto skorzystać z kilku gotowych wskazówek ekspertów monsterpolska.pl:

1. Komunikowanie oczekiwań i zapewnianie wsparcia

Pracuj z podwładnymi nad ustalaniem zadań na dany kwartał roku. Upewnij się, że każdy sprzedawca zaakceptował wyznaczone cele. Następnie pomóż w budowaniu planów poszukiwania klientów. Zapewniaj dostęp do środków i niezbędnych szkoleń (jeśli sprzedawcom brakuje konkretnych umiejętności).

2. Stałe kontakty z istniejącymi klientami

Zachęcaj podwładnych do utrzymywania grzecznościowych kontaktów z klientami. To zapewni im (sprzedawcom) realną informację zwrotną, co sprawdza się we wzajemnych relacjach, a co nie. Zainwestowany w ten sposób czas, nawet w klientów, którzy obecnie nie kupują, przyniesie wymierne korzyści w przyszłości.

3. Pozytywna presja

Wielu menedżerów nie potrafi konsekwentnie egzekwować wykonywania zadań od swoich podwładnych sprzedawców. Jeśli Ty i Twój podwładny zgodziliście się co do konkretnych celów np. ilości pozyskanych klientów, wykonanych telefonów, zamkniętych sprzedaży etc., to powinieneś posiadać systematyczną metodę rozliczania podwładnego z jego pracy i osiągniętych wyników.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH