REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

4 zasady zyskania zaangażowanego i zmotywowanego pracownika

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 16-05-2016, 15:37
4 zasady zyskania zaangażowanego i zmotywowanego pracownika
Fot. shutterstock

Co zrobić, żeby zyskać zaangażowanego i zmotywowanego pracownika? Poznaj 4 zasady Anny Sarnackiej – Smith, trenera biznesu z firmy Effectiveness.

REKLAMA

ZASADA NR 1: Zawsze traktuj pracownika w sposób, w jaki Ty chciałbyś być traktowany: z szacunkiem do niego jako do drugiego człowieka, akceptacją tego, że może być różny od Ciebie – mieć inne tempo pracy, inaczej dobierać argumenty w rozmowie, inaczej niż Ty postrzegać terminy, potrzebować więcej czasu na wykonanie zadania etc.

ZASADA NR 2: Jasno precyzuj swoje oczekiwania  - nie zakładaj z góry, że coś jest oczywiste. Z doświadczenia pracy z liderami i ich zespołami widzę - tłumaczy Anna Sarnacka - że to jedno ze źródeł konfliktów - przyjęcie, że druga strona rozumie, co dla mnie oznacza na przykład „szczegółowy raport”. Pokazuję, wykorzystując tu sprawdzony model DISC [1], wyjaśniający 4 różne style komunikacji, że dla jednych oznacza to spisane na jednej stronie efekty i rekomendacje kolejnych kroków w projekcie (styl „D” dominujący) a dla innych 30 stron szczegółowych analiz (styl „C” – sumienny). Komunikując swoje oczekiwania, zawsze dopytaj, jak ta druga strona je rozumie – unikniesz niepotrzebnych nieporozumień.     

ZASADA NR 3: Udzielaj regularnie informacji zwrotnej – większość pracowników tego potrzebuje i to ich właśnie motywuje do działania. Podawaj jak najwięcej konkretów, mów, z czego jesteś zadowolony, co pracownik wykonał ponad to, czego oczekiwałeś. Samo stwierdzenie „dobra robota” nie wystarczy, bo co to tak naprawdę oznacza?

ZASADA NR 4: Organizuj regularnie spotkania zespołu – skupcie się na tym, co zespołowi wspólnie udało się zrobić i jakie przed wami kolejne wyzwania; dzielcie się doświadczeniem - dzięki temu twoi pracownicy będą czuć, mogą uczyć się od siebie nawzajem; nazywajcie to, jaką wartość każdy z pracowników wnosi do zespołu: jeden jest strategiem, inny ma rozwinięte umiejętności analityczne a inny dobrze się sprawdza w monitorowaniu procesu etc. – daj poczuć, że każdy jest w zespole ważny i potrzebny. Dodatkowo, rozmawiając z pracownikami, będziesz poznawać ich potrzeby i motywacje.

[1] DISC to 4 style zachowań, opracowane na podstawie badań amerykańskiego psychologa, Williama Marstona (1893-1947). Analizując ludzkie zachowania w konkretnym środowisku i w konkretnych sytuacjach,  okazało się, że istnieje powtarzalność zachowań u osób o podobnych stylach. Co ciekawe, każdy z nas ma w sobie te 4 style zachowań, ale w różnym stopniu ich intensywności; DISC to skrót od angielskich określeń poszczególnych stylów: Dominant, Influencing, Steady, Compliance.

 

 

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH