Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

40 procent Polaków rezygnuje z zakupu jeśli nie może zapłacić kartą

Jak wynika z badania „Postawy Polaków wobec form płatności”, przeszło połowa z nas chce płacić bezgotówkowo, a aż 40 proc. rezygnuje ze zrobienia zakupów, jeśli nie da się zapłacić za nie kartą. Tymczasem wielu małych i średnich przedsiębiorców w dalszym ciągu nie widzi potrzeby wprowadzenia u siebie terminali lub stanowią one dla nich zbyt duży koszt. Wkrótce może się to jednak zmienić - informuje agencja infoWire.pl.

40 procent Polaków rezygnuje z zakupu jeśli nie może zapłacić kartą
fot. shutterstock

Poczta Polska, PKO Bank Polski, Orange Polska i eService zawiązały Koalicję liderów na rzecz Polski bezgotówkowej. Celem Koalicji jest wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw, które chciałyby zacząć przyjmować płatności bezgotówkowe. W ramach Programu Polska Bezgotówkowa do firm, które spełniają określone kryteria i podpiszą umowę, zostaną dostarczone bezpłatne terminale płatnicze. Poza tym przedsiębiorstwa te będą mogły liczyć na pokrycie przez rok wydatków związanych z utrzymaniem urządzeń, a także miesięcznych kosztów obsługi płatności (aż do osiągnięcia 100 tys. zł obrotu na jeden terminal).

„Program Polska Bezgotówkowa ma promować korzystanie z płatności bezgotówkowych przez małych i średnich przedsiębiorców, w szczególności tych, którzy dziś ich nie realizują […]. Do programu można przystąpić w naszych placówkach pocztowych. Poza tym jest to możliwe za pośrednictwem naszych listonoszy (22 tys. pracowników wyposażonych w urządzenia mobilne), jak również na naszej stronie internetowej” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Paweł Kopeć, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży w Poczcie Polskiej. Oprócz tego do programu można dołączyć w punktach Orange Polska, oddziałach PKO Banku Polskiego i przez serwis bezgotowki.pl.

„W mniejszych miejscowościach w Polsce dotychczas funkcjonowała bariera związana z utrzymaniem terminalu płatniczego, który dla małego przedsiębiorcy był dużym wydatkiem. Oferta PKO Banku Polskiego i eService’u wychodzi naprzeciw obawom. Jest skierowana głównie do małych przedsiębiorców, którzy dotąd nie korzystali z terminali. Dzięki darmowej ofercie mają oni szansę, aby sprawdzić urządzenie, przyzwyczaić do niego swoich klientów oraz zobaczyć, czy jest przestrzeń na zwiększenie płatności i utrzymanie terminala […]. Dla części terminali, które wybiorą przedsiębiorcy, oferta jest w pełni darmowa nawet po upływie 12 miesięcy próbnych” – informuje Szymon Wałach, dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.

Decyzja o rozpoczęciu przyjmowania płatności bezgotówkowych na pewno może przyczynić się do rozwoju biznesu firmy. Wynika to z tego, że polscy konsumenci coraz chętniej płacą za produkty i usługi właśnie bez użycia gotówki. „W naszym otoczeniu zachodzi transformacja. Myślę, że już niedługo zdamy sobie sprawę, że płatności gotówkowe nie są nam potrzebne, a często nie będziemy w stanie ich realizować ze względu na to, że gotówki nie będziemy przy sobie mieli” – uważa Mariusz Tomczyk, dyrektor rozwoju i zarządzania ICT z Orange Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

płatności bezgotówkowe RSS ALERT    /    terminale płatnicze RSS ALERT    /    Orange Polska RSS ALERT    /    PKO BP RSS ALERT    /    Poczta Polska RSS ALERT    /    eService RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.163.42.154
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.