Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

5 globalnych mega trendów, które wpłyną na rozwój firm dostarczających rozwiązania dla przemysłu spożywczego

Dyrektor generalny Chr. Hansen, Mauricio Graber, przedstawił na łamach foodnavigator.com mega-trendy kształtujące międzynarodowy sektor żywności i napojów oraz tłumaczył dlaczego firma ma dobrą pozycję, aby je wykorzystać.

5 globalnych mega trendów, które wpłyną na rozwój firm dostarczających rozwiązania dla przemysłu spożywczego
fot. shutterstock.com

Mega trend 1: Globalny wzrost mleczarstwa

Rozwój rynku nabiału widoczny jest w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych, ale także w Chinach, gdzie dociera coraz więcej światowych i lokalnych mleczarni, w innych częściach Azji, Ameryce Łacińskiej i coraz częściej w Europie Wschodniej. Produkty mleczarskie są uznawane za zdrowe i naturalne. Konsumenci coraz częściej doceniają fermentowane produkty oraz te wzbogacone o probiotyki. To właśnie szansa dla dostawców!

Mega trend 2: Proteiny roślinne

Wraz z rozwojem mleczarstwa Graber dostrzega także zainteresowanie alternatywami roślinnymi białkami zwierzęcymi. Nie uważa tego jednak za sprzeczne i uważa, że ​​Chr. Hansen jest dobrze przygotowany do tego, aby rozwijać również ten obszar rynku i tworzyć coraz to nowe produkty oparte na roślinnych proteinach o smaku podobnym do mlecznego.

Mega trend 3: Marnowanie żywności i fermentacja

To trend także związany z mleczarstwem. Dobre bakterie są alternatywą dla chemicznych środków konserwujących – poprzez ich użycie można zmniejszyć psucie się i marnowanie żywności. Dzięki fermentacji wpływamy także na utrzymanie czystej etykiety produktów spożywczych. Kiszenie stało się modne już jakiś czas temu, ale może wkrótce wejdzie do mainstreamu?

Mega trend 4: Zdrowe żywienie

Zdaniem dyrektora Ch. Hansen objawia się to rozwiązaniem problemu stosowania pestycydów w rolnictwie za pomocą rozwiązań mikrobiologicznych czy ograniczaniem stosowania antybiotyków w hodowli zwierząt. Tu widzi ogromną szansę dla producentów pasz czy preparatów do ochrony roślin!

Mega trend 5: Naturalne kolory i czysta etykieta

Naturalne rozwiązania w kwestii barwników to obecnie priorytet dla firm dostarczających dodatki do żywności. Ważne by uzyskiwane były z roślin. I tak – dla przykładu, w przypadku Chr. Hansen, naturalne barwniki stanowią około 20% sprzedaży całej grupy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

trendy RSS ALERT    /    trendy 2018 RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    Chr. Hansen RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Jaro66 2018-10-16 09:44:27
    I kto to mówi ? człowiek będący największym dostawcą barwników spożywczych . No bo co ma powiedzieć ?że makaron z bez barwników jest szary ?przecież nie strzeli sobie w ja... .
  • Patryk 2018-10-19 17:10:51
    Najgorsze jest to, że jesteśmy już przyzwyczajeni do nienaturalnego wyglądu żywności. Przykład, Danio o smaku rabarbaru ma naturalny szary kolor, dla mnie szok bo nie znam naturalnego koloru przetworów z niego. Szczerze oczekiwałem czegoś różowego.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.228.41.66
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.