Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

5 trendów na rosyjskim rynku żywności i napojów

  • Autor: portalspozywczy.pl za Mintel
  • Data: 13-02-2018, 15:00
5 trendów na rosyjskim rynku żywności i napojów
fot. shutterstock

Rynek rosyjski nie jest obojętny na zachodnie trendy w jedzeniu i napojach. Jak podaje Mintel, Rosjanie coraz chętniej zwracają się w stronę żywności organicznej, funkcjonalnej czy convenience.

5 trendów widocznych na rynku rosyjskim to:

Akcent na dostępność

Spadające ceny ropy i międzynarodowe sankcje odbiły się na rosyjskiej gospodarce, wywołując kryzys w kraju. Sytuacja ekonomiczna w Rosji wpłynęła na rosyjskich konsumentów i ich nawyki żywieniowe. Jak podaje Mintel, Rosjanie coraz częściej robią zakupy, szukając najlepszej oferty, odwracając się od produktów z wyższej półki. Dla rosyjskich konsumentów kluczowym czynnikiem pozostaje dostępność produktów.

Zielona rewolucja

Rosyjski rynek żywności organicznej jest dobrze przygotowany do przyszłego wzrostu. Widać ogromną liczbę potencjalnych konsumentów oraz zmieniające się preferencje na rzecz zdrowego żywienia i produktów naturalnych wysokiej jakości. Brak importowanych ekologicznych produktów żywnościowych w związku z zakazem importu zachodnich produktów rolnych przez Rosję w połączeniu z rosnącą aprobatą konsumentów dla produktów wytwarzanych lokalnie będzie stymulował krajowe rolnictwo ekologiczne. Problemem może okazać się brak jednolitego systemu certyfikacji ekologicznej i jasnego określenia, czym dokładnie jest żywność ekologiczna.

Żywność funkcjonalna

W Rosji zwiększa się popularność produktów żywnościowych i napojów funkcjonalnych. Takimi produktami zainteresowani są w szczególności konsumenci z dużych miast, o wyższych dochodach. Daje to nowe możliwości zarówno krajowym markom spożywczym, jak i zagranicznym.

Made in Russia

Konsumenci na całym świecie coraz częściej wybierają produkty lokalne i regionalne. Trend ten dotyczy także Rosji. Dodatkowo embargo stworzyło rosyjskim producentom możliwość lepszego promowania rodzimego dziedzictwa i tradycji.

Convenience

Pomimo wysokiego stopnia nierówności dochodów, rosnąca baza konsumentów bogatszej miejskiej klasy średniej napędza popyt na żywność typu convenience. Skłonni do nabywania tego typu produktów są zwłaszcza młodsze grupy wiekowe.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 575) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH