Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

61% internautów nie zamierza czekać dłużej niż 5 sekund na załadowanie witryny e-sklepu

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-05-2017, 13:28
61% internautów nie zamierza czekać dłużej niż 5 sekund na załadowanie witryny e-sklepu
fot. shutterstock

Czas wczytywania serwisów sprzedażowych ma coraz większe znaczenie w e-handlu. W obliczu wysokiej konkurencyjności na rynku cierpliwość konsumentów regularnie spada – zgodnie z najnowszymi doniesieniami firmy Incapsula  61% - internautów nie zamierza czekać dłużej niż 5 sekund na załadowanie witryny e-sklepu.

7% spośród uczestników badania wymaga, by strona została załadowana natychmiast, nie przewidując żadnego marginesu. Maksymalnie 3 sekundy jest w stanie zaczekać 20% respondentów, zaś do 5 sek. 35% badanych. Jedynie 8% ankietowanych przyznało, że cierpliwie zaczeka na załadowanie się portalu e-sklepu i będzie kontynuować zakupy. 44% uczestników badania odświeża stronę z nadzieją na jej szybszą reakcję, zaś 35% opuszcza ją i stara się do niej „dostać” ponownie. Gdy to zawodzi, lojalność klientów wystawiana jest na bardzo ciężką próbę.

– Znaczenie czasu wymaganego do załadowania zasobów stron www doskonale dało się zauważyć w czasie ostatnich dwóch dni zakupowego szału – Black Friday i Cyber Monday. Największe serwisy, takie jak Macy’s, czy Victoria Secret potrzebowały wówczas nawet pół minuty i więcej na załadowanie, co skutecznie zniechęcało klientów i skutkowało ogromem negatywnych wpisów w mediach społecznościowych na temat złego przygotowania się e-sklepów na wzmożonych ruch – tłumaczy Rafał Kuśmider z dhosting.pl.

W badaniu przeprowadzonym przez ekspertów z Incapsula udział wzięli także sami administratorzy witryn sprzedażowych. Aż 73% z nich doświadczyło w ciągu ostatnich 12 miesięcy problemów związanych z prawidłowym funkcjonowaniem swoich serwisów, zaś najczęstszym z nich (36% wskazań) był właśnie ten związany ze zbyt długim czasem odpowiedzi strony w związku z okresami większego niż zazwyczaj zainteresowania klientów.

– Właściciele e-sklepów korzystający z tradycyjnego hostingu często nie zdają sobie sprawy, że jest on zwykle obarczony sztywnymi limitami, których wyczerpanie skutkuje znacznym wydłużeniem czasu wczytywania portalu, bądź nawet całkowitym paraliżem strony. W dobie chmury obliczeniowej nie trzeba wcale dużych inwestycji, by poradzić sobie z większym ruchem. Rozwiązaniem może być choćby elastyczny web hosting pozwalający dynamicznie zwiększać moc obliczeniową w zależności od ruchu na stronie i rozliczać się według faktycznego zużycia zasobów – dodaje Rafał Kuśmider z dhosting.

Poprawa szybkości działania stron www, zdaniem większości ankietowanych, w największym stopniu przełożyła się na dwie główne biznesowe korzyści –57% administratorów odnotowało zwiększenie lojalności klientów, taka sama liczba właścicieli e-sklepów przyznała, że optymalizacja szybkości przełożyła się na większą satysfakcję konsumentów.

Google, w ostatnim raporcie zatytułowanym „The need for mobile speed” informuje, że ponad połowa (53%) kupujących online za pośrednictwem urządzeń mobilnych opuszcza stronę e-sklepu, gdy jej załadowanie trwa dłużej niż 3 sekundy. To dowód na wyśrubowane wymagania klientów, zwłaszcza w obliczu średniego czasu ładowania się mobilnych stron poprzez połączenie 3G, wynoszące zdaniem autorów raportu aż 19 sekund.

Według Google, mobilne strony które były w stanie wczytać swoje zasoby w czasie krótszym niż 5 sekund wygenerowały niemal dwukrotnie więcej transakcji w porównaniu do serwisów odpowiadających w czasie zbliżonym do wskazanej powyżej średniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH