Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

7 kroków do wprowadzenia kobiet na stanowiska kierownicze

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 18-03-2016, 15:30
7 kroków do wprowadzenia kobiet na stanowiska kierownicze
7 kroków do wprowadzenia kobiet na stanowiska kierownicze. Fot. shutterstock

Na podstawie badań jakościowych – szczegółowych rozmów z 222 globalnymi liderami reprezentującymi firmy zatrudniające ponad pół miliona pracowników w 25 krajach oraz własnych obserwacji, firma ManpowerGroup określiła siedem praktycznych kroków, które pozwolą organizacjom zwiększyć udział kobiet na kierowniczych stanowiskach.

7 kroków do świadomego wprowadzenia kobiet na stanowiska kierownicze:

1. Zacznij od zmienienia siebie.

Uwierz w tę ideę. Zmiana musi być autentyczna. Jeżeli nie, będzie postrzegana jako moda, która dziś jest, a jutro jej nie ma.

2. Kierownictwo musi być właścicielem tego procesu. Nie przekazuj tej roli innym.

Prezes musi być ambasadorem Świadomego Wprowadzania. Odpowiedzialności za parytet płci nie można scedować na HR. Aby zaangażowanie było autentyczne i spójne ze strategią działalności, zmiana musi przepływać od góry i być widoczna w zespole kierownictwa. HR natomiast może pomagać w jej ułatwieniu i wspierać ją.

3. Zmień pytanie z „czemu miałbym” na „czemu nie”

Podważ dotychczasowe założenia. Potrzeba więcej odwagi przy planowaniu ścieżek kariery. Zamiast mówić „brakuje jej doświadczenia“, zapytaj „co możemy zrobić, by się udało?“. Drogą do zrealizowania idei jest wiara, że jest ona możliwa do urzeczywistnienia.

4. Zatrudniaj ludzi ceniących innych ludzi

Jeżeli zatrudnimy ludzi, którzy cenią innych ludzi, określą oni, w jaki sposób optymalizować cały potencjał pracowników, w tym również kobiet. Będą otwarci na strategie wspierające ideę Harmonii w Życiu – zrównoważone połączenie pracy i życia prywatnego oraz mierzenie sukcesu na podstawie wyników i jakości osiągnięć, a nie prezenteizmu. Będą wspierać pracowników podczas planowania i zarządzania karierą w postaci "fal", a nie szczebli drabiny.

5. Promowanie kultury świadomego wprowadzania. Same programy nie działają

Ogólne programy nie działają, co potwierdziły ostatnie trzy dekady. Nie zmieniają dotychczasowych zachowań i nie poprawiają odnotowywanych statystyk. Mogą nawet przyczyniać się do złudnego samozadowolenia, nagradzając działanie, a nie wyniki. Odpowiedzialność za promowanie kultury Świadomego Wprowadzania spoczywa na najwyższym kierownictwie i osobach decyzyjnych. HR może pomoc kierownictwu w ułatwieniu zmiany, szkolenia mogą zwiększać świadomość. To jednak liderzy muszą zmienić kulturę.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.