Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

71 proc. polskich menedżerów planuje redukcję kosztów w firmach

  • Autor: PAP
  • Data: 20-04-2017, 12:39
71 proc. polskich menedżerów planuje redukcję kosztów w firmach
fot. shutterstock

W najbliższych 24 miesiącach 71 proc. polskich menedżerów planuje redukcję kosztów, a 57 proc. intensyfikację programów poprawy wydajności w swoich firmach - wynika z badania Deloitte. Dodano, że obniżenie kosztów ma być sposobem na wzrost konkurencyjności.

- Prawie trzy czwarte polskich menedżerów uważa, że obniżenie kosztów jest sposobem na uzyskanie przewagi konkurencyjnej - poinformowała firma doradcza Deloitte w czwartkowym komunikacie.

Z badania Deloitte wynika, że w najbliższych 24 miesiącach 71 proc. polskich menedżerów planuje redukcję kosztów we wszystkich działach w swojej firmie, a 57 proc. intensyfikację programów poprawy wydajności. W Polsce - jak wskazuje Deloitte - presja cenowa ma większe znaczenie niż na innych rynkach, więc uzyskanie przewagi konkurencyjnej jest ważne dla 71 proc. respondentów.

W badaniu podano, że firmy na Starym Kontynencie koncentrują się na redukcji kosztów.

- 83 proc. firm europejskich zadeklarowało, że w ciągu najbliższych 24 miesięcy rozpocznie proces redukcji kosztów - czytamy.

Zaznaczono jednak, że 57 proc. firm w Europie przyznaje, że nie są dostatecznie skuteczne w obniżaniu kosztów.

Ponad połowa (52 proc.) respondentów w europejskim badaniu zadeklarowała, że walczy o obniżenie kosztów na poziomie mniej niż 10 proc. - W Polsce takiej odpowiedzi udzieliło 57 proc. badanych. Jednak aż 57 proc. firm w Europie, podobnie jak w Polsce, przyznaje jednocześnie, że osiągnięcie wyznaczonego celu nie udaje im się. Prawie połowa (48 proc.) respondentów uważa, że największą barierą jest implementacja przyjętych planów, a dla 32 proc. jest to brak zrozumienia tej strategii redukcji kosztów. W Polsce ten brak zrozumienia miał ponad dwa razy więcej wskazań (71 proc.) - podano.

- Ponieważ pracownicy kojarzą zarządzanie kosztami ze zwolnieniami, menedżerowie są zazwyczaj ostrożni w komunikacji w tym obszarze. Często embargo na takie informacje jest zbyt duże, co wyraźnie sprawia, że konieczne zmiany są trudniejsze do wdrożenia - powiedział, cytowany w komunikacie, Jakub Rosiecki z Deloitte.

Badanie pokazało też, że priorytetem dla polskich przedsiębiorców jest rentowność (57 proc.), dalej redukcja kosztów (43 proc.) oraz wzrost sprzedaży (29 proc.).

- Przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, aby rosnąć, muszą oszczędzać. Polakom, ze względu na niestabilność waluty, rosnące koszty pracy oraz wysokie obciążenia fiskalne idea save to grow jest szczególnie bliska - tłumaczy Rosiecki.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 479) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH