Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

78 proc. kobiet myśli o prowadzeniu własnej firmy

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 13-04-2015, 13:44

Niemal cztery na pięć młodych kobiet myśli nad założeniem własną firmę - wynika z najnowszego raportu dotyczącego przedsiębiorczości osób z generacji Z (urodzonych po 1990 roku), przygotowanego przez Akademię Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości.

Z danych GUS wynika, że kobiety coraz częściej zakładają własne firmy. Tylko w roku 2012 utworzyły ponad 40 proc. mikro i małych przedsiębiorstw w Polsce. Przykładowo w Niemczech w 2013 roku odpowiadały za 43 proc. wszystkich nowych przedsięwzięć. 

Najnowszy raport Akademii Liderów, oparty na badaniach przeprowadzonych wśród osób z generacji Z (urodzonych po 1990 roku), pokazuje, że wśród młodych kobiet tendencja jest jeszcze silniejsza - 78 proc.z nich chce założyć własną firmę. Wśród młodych mężczyzn odsetek wynosi jedynie 57 proc.

- Są też różnice w postrzeganiu przedsiębiorczości. Jako przydatne cechy kobiety wymieniały najczęściej zaradność, odwagę i samozaparcie, a mężczyźni dokładność, punktualność i skłonność do podejmowania ryzyka – mówi Bogusław Feder, założyciel Fundacji Akademia Liderów.

Perspektywa prowadzenia własnej firmy jest wyjątkowo dla młodych kobiet. Jak informują autorzy raportu wszyscy młodzi liczą, że uzyskają w ten sposób wyższe dochody i zdobędą zawodową niezależność. Kobiety częściej niż mężczyźni wskazywały również możliwość podejmowania wyzwań.

– To także szansa na realizację własnych zainteresowań. Kobiety są bardzo kreatywne
i potrafią wykorzystać ciekawe nisze rynkowe, związane z modą czy zdrową żywnością. Poza tym łączą wiedzę biznesową i społeczną. To dodatkowy atut – mówi Monika Gołębieska, założycielka firmy Alchemia Czekolady.

Kobiety i mężczyźni w odmienny sposób postrzegają problemy w prowadzeniu biznesu. W tym brak środków finansowych wskazało 36 proc. mężczyzn i 25 proc. kobiet, natomiast brak wiedzy to przeszkoda dla 27 proc. kobiet i tylko 15 proc. mężczyzn. Kobiety przykładają większą wagę do kompetencji.

– Stają się także coraz bardziej pewne siebie. Do tej pory brakowało im tylko tego. Pod niektórymi względami są nawet lepiej przygotowane do prowadzenia firmy niż mężczyźni. Na przykład działają z większą świadomością ryzyka, co na dłuższą metę jest korzystne – dodaje Bogusław Feder.

Fundacja Akademia Liderów to organizacja pożytku publicznego zajmując się upowszechnianiem wiedzy o przedsiębiorczości.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH