REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

78 proc. kobiet myśli o prowadzeniu własnej firmy

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 13-04-2015, 13:44

Niemal cztery na pięć młodych kobiet myśli nad założeniem własną firmę - wynika z najnowszego raportu dotyczącego przedsiębiorczości osób z generacji Z (urodzonych po 1990 roku), przygotowanego przez Akademię Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości.

REKLAMA

Z danych GUS wynika, że kobiety coraz częściej zakładają własne firmy. Tylko w roku 2012 utworzyły ponad 40 proc. mikro i małych przedsiębiorstw w Polsce. Przykładowo w Niemczech w 2013 roku odpowiadały za 43 proc. wszystkich nowych przedsięwzięć. 

Najnowszy raport Akademii Liderów, oparty na badaniach przeprowadzonych wśród osób z generacji Z (urodzonych po 1990 roku), pokazuje, że wśród młodych kobiet tendencja jest jeszcze silniejsza - 78 proc.z nich chce założyć własną firmę. Wśród młodych mężczyzn odsetek wynosi jedynie 57 proc.

- Są też różnice w postrzeganiu przedsiębiorczości. Jako przydatne cechy kobiety wymieniały najczęściej zaradność, odwagę i samozaparcie, a mężczyźni dokładność, punktualność i skłonność do podejmowania ryzyka – mówi Bogusław Feder, założyciel Fundacji Akademia Liderów.

Perspektywa prowadzenia własnej firmy jest wyjątkowo dla młodych kobiet. Jak informują autorzy raportu wszyscy młodzi liczą, że uzyskają w ten sposób wyższe dochody i zdobędą zawodową niezależność. Kobiety częściej niż mężczyźni wskazywały również możliwość podejmowania wyzwań.

– To także szansa na realizację własnych zainteresowań. Kobiety są bardzo kreatywne
i potrafią wykorzystać ciekawe nisze rynkowe, związane z modą czy zdrową żywnością. Poza tym łączą wiedzę biznesową i społeczną. To dodatkowy atut – mówi Monika Gołębieska, założycielka firmy Alchemia Czekolady.

Kobiety i mężczyźni w odmienny sposób postrzegają problemy w prowadzeniu biznesu. W tym brak środków finansowych wskazało 36 proc. mężczyzn i 25 proc. kobiet, natomiast brak wiedzy to przeszkoda dla 27 proc. kobiet i tylko 15 proc. mężczyzn. Kobiety przykładają większą wagę do kompetencji.

– Stają się także coraz bardziej pewne siebie. Do tej pory brakowało im tylko tego. Pod niektórymi względami są nawet lepiej przygotowane do prowadzenia firmy niż mężczyźni. Na przykład działają z większą świadomością ryzyka, co na dłuższą metę jest korzystne – dodaje Bogusław Feder.

Fundacja Akademia Liderów to organizacja pożytku publicznego zajmując się upowszechnianiem wiedzy o przedsiębiorczości.

 

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 308) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH