Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

82 polskie firmy na targach importowych w Szanghaju

82 firmy z Polski promują się na trwających w Szanghaju pierwszych chińskich targach importowych (CIIE). We wtorek otwarto również polski pawilon narodowy, na którym prezentowane są główne polskie produkty eksportowe i zalety Polski jako kierunku inwestycji.

Targi CIIE przedstawiane są przez chińskie władze jako ważne wydarzenie polityczne i przejaw skłonności Chin do zwiększenia importu. Na otwarciu imprezy w poniedziałek prezydent Xi Jinping zapowiadał obniżki ceł i otwieranie chińskiego rynku.

"Te targi są dla nas probierzem, czy Chiny rzeczywiście otworzą się na import" - powiedział PAP prezes Państwowej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) Tomasz Pisula, który we wtorek brał udział w otwarciu przygotowanego przez tę organizację pawilonu narodowego.

"Wszystko, co widzieliśmy tutaj do tej pory, pokazuje, że Chińczycy rzeczywiście są zainteresowani importem z Polski i zdecydowanie szukają nowych partnerów handlowych" - zaznaczył Pisula.

Podczas targów PAIH podpisał z dużym chińskim dystrybutorem porozumienie o partnerstwie i powołaniu wspólnej platformy sprzedaży polskich produktów eksportowych w Chinach, a także ramową umowę dotyczącą zakupu polskich towarów, głównie żywności, o wartości 100 mln dolarów - przekazał PAP szef biura PAIH w Szanghaju Andrzej Juchniewicz.

Na stoiskach branżowych prezentują się 82 polskie firmy, w tym z sektora spożywczego, kosmetycznego, wysokich technologii informatycznych, transportu i przemysłu. "Wydaje się, że chłonność (chińskiego) rynku jest bardzo duża, w związku z czym szanse mają wszyscy" - powiedział Pisula, dodając, że największe zainteresowanie widoczne było na stoisku promującym polską żywność.

Piskula powiedział również, że Chińczycy są zainteresowani inwestowaniem w Polsce, m.in. udziałem w przebudowie infrastruktury kolejowej i inwestycjami związanymi z portami kontenerowymi. "Chińczycy są skłonni robić w Polsce trochę dojrzalsze inwestycje niż te, o których mówiliśmy kilka lat temu" - ocenił.

W związku z targami CIIE do Szanghaju przybyła polska delegacja rządowa, w tym sekretarz stanu, szef gabinetu politycznego prezesa rady ministrów Marek Suski, minister rolnictwa i rozwoju wsi Jan Krzysztof Ardanowski oraz podsekretarz stanu w ministerstwie przedsiębiorczości i technologii Tadeusz Kościński.

Szef MRiRW spotkał się w poniedziałek z chińskim ministrem rolnictwa, a we wtorek z szefem chińskiego urzędu celnego. Na spotkaniach zabiegał m.in. o skrócenie procedur związanych z dostępem polskich produktów rolnych do chińskiego rynku, by zwiększyć eksport m.in. polskiego drobiu.

Na CIIE prezentują się polskie firmy zrzeszone w Krajowej Radzie Drobiarstwa (KRD). Niedawno po prawie dwóch latach przerwy spowodowanej grypą ptaków chiński rynek ponownie otwarto na mięso drobiowe z pięciu polskich zakładów, a KRD stara się obecnie o zezwolenia dla kolejnych firm oraz rozszerzenie dopuszczonego asortymentu m.in. o spożywane w Chinach kurze łapki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Chiny RSS ALERT    /    eksport do Chin RSS ALERT    /    targi w Szanghaju RSS ALERT    /    Tomasz Pisula RSS ALERT    /    PAIH RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.167.18.170
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.