Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

84 proc. firm finansuje działalność ze środków własnych

  • Autor: PAP
  • Data: 07-03-2013, 14:27

Aż 84 proc. przebadanych przez BIG InfoMonitor firm deklaruje, że do finansowania swojej działalności wykorzystuje środki własne. Z kolei 30 proc. firm wskazało, że korzysta z pożyczek w bankach komercyjnych - informuje PAP.

Jak wskazano w badaniu, ze środków własnych korzystają przede wszystkim dostawcy usług masowych (92 proc.) oraz firmy turystyczne (89 proc.). W przypadku kredytów bankowych, najwięcej firm, które z nich korzystają, pochodzi z branży e-commerce (40 proc.) oraz branży budowlanej (37 proc.).

BIG InfoMonitor podał też, że co dziesiąta firma korzystała lub korzysta z usług banków komercyjnych bądź spółdzielczych, większość wybiera banki komercyjne (53 proc.), a 22 proc. deklaruje, że nie korzysta z usług banków.

"Z bankowości komercyjnej najczęściej korzystają przedsiębiorcy - 68 proc. (w tej kategorii mieszczą się firmy MSP z innych sektorów niż wyszczególnione w badaniu, czyli dostawcy usług finansowych, usług masowych, branża turystyczna, budowlana i e-commerce - PAP) oraz przedstawiciele branży e-commerce (67 proc.).

Dodatkowo w tych grupach odpowiednio 4 i 5 proc. badanych korzysta zarówno z banków komercyjnych, jak i spółdzielczych. Co ciekawe, w branży e-commerce aż 28 proc. podmiotów nie korzysta z banków w ogóle" - wskazano w raporcie.

Dodano, że z bankowości spółdzielczej najczęściej korzystają dostawcy usług masowych (22 proc.) oraz przedstawiciele branży budowlanej (21 proc.). W obu tych grupach większą popularnością cieszy się jednak bankowość komercyjna.

BIG InfoMonitor zauważył, że 59 proc. respondentów nie potrafi wskazać, w którym z banków (spółdzielczym czy komercyjnym) łatwiej pozyskać finansowanie. 16 proc. ankietowanych wskazuje na banki spółdzielcze, a co czwarty badany jest zdania, że środki łatwiej uzyskać w banku komercyjnym.

"Największe wątpliwości w kwestii jednoznacznego wskazania, w którym z banków łatwiej jest uzyskać finansowanie na prowadzenie działalności gospodarczej, mają przedstawiciele firm z branży e-commerce (76 proc.) oraz przedsiębiorcy (71 proc.)" - napisano w raporcie.

Podobnie jak w przypadku dostępności finansowania ponad jedna trzecia (36 proc.) badanych firm nie potrafi udzielić jednoznacznej odpowiedzi, gdzie można uzyskać lepszą ofertę dla swojej firmy. Co piąty respondent (21 proc.) uważa, że oferty obydwu typów banków są do siebie bardzo podobne, 11 proc. wskazuje na bankowość spółdzielczą, a 27 proc. na komercyjną.

"Najwyżej atrakcyjność oferty banków oceniają przedstawiciele dostawców usług finansowych oraz przedstawiciele branży turystycznej. Firmy mają generalnie dobre zdanie o obu rodzajach banków, a jeśli wskazują szczegółowo, zazwyczaj są to banki komercyjne. Wynika to jednak raczej z nieznajomości oferty banków spółdzielczych niż z ich niższej atrakcyjności w porównaniu do banków komercyjnych" - podkreślono w raporcie.

Badanie zrealizowano w formie wywiadów telefonicznych przeprowadzonych między 10 a 25 lutego na grupie 390 firm działających w Polsce, które posiadają przeterminowane zobowiązania o zapadalności co najmniej 60 dni przed datą realizacji badania.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 208) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.