REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

90 proc. polskich użytkowników internetu korzysta z serwisów społecznościowych

  • Autor: PAP
  • Data: 05-04-2013, 09:13

Blisko 90 proc. polskich użytkowników internetu korzystało z serwisów społecznościowych w styczniu 2013 roku, wynika z danych firmy badawczej Gemius. Zdaniem ekspertów tego typu serwisy ułatwiają podtrzymywanie tzw. słabych relacji.

REKLAMA

Dane dotyczące korzystania z serwisów społecznościowych (czyli takich jak m.in. Facebook, Nasza Klasa, Twitter, Chomikuj.pl czy Google+) w Polsce zostały przygotowane na podstawie wyników ostatniego badania Megapanel PBI/Gemius za styczeń 2013 roku. Przez korzystanie z serwisów społecznościowych Gemius uznaje osoby, które stronę danego serwisu społecznościowego odwiedziły przynajmniej raz w miesiącu.

Jak podaje Gemius, z serwisów społecznościowych w Polsce korzystało w styczniu 2013 roku 17 331 644 użytkowników (89,56 proc. internautów). Wśród korzystających z tego typu serwisów 49,51 proc. stanowią mężczyźni, a 51,49 proc. kobiety.

"Serwisy społecznościowe ułatwiają przede wszystkim podtrzymywanie tzw. słabych relacji. To nie są kontakty z rodziną czy bliskimi przyjaciółmi, ale znajomości, które bez tych serwisów byłoby bardzo trudno podtrzymać. Większa liczba słabych więzi jest bardziej charakterystyczna dla osób, które są bardziej mobilne, które żyją w środowiskach ludzi częściej zmieniających pracę czy miejsce zamieszkania i częściej uczestniczących w różnych grupach zainteresowań. Łatwiej im wtedy podtrzymywać kontakty społeczne za pośrednictwem serwisów społecznościowych" - powiedział dr Dominik Batorski, socjolog internetu z Uniwersytetu Warszawskiego.

Profesor Kazimierz Krzysztofek, medioznawca i socjolog z Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie uważa, że osoby które korzystają z serwisów społecznościowych chcą tworzyć grupy komunikacyjne, w których będą mogli odgrywać aktywną rolę. "Czyli nie chcą takiej sytuacji jaką mamy ze +starymi+ mediami takimi jak telewizja, prasa czy radio, które docierają z takim samym przekazem do wszystkich odbiorców. Internauta chce kreować swój własny świat" - zaznaczył Krzysztofek. Medioznawca dodał, że w serwisach społecznościowych "90 procent biernie korzysta z tego, co tworzą inni, na blogach, w Wikipedii, serwisach i serwisach społecznościowych itd., 9 proc. przetwarza to, co znajdzie w sieci, ale nie tworzy nic nowego to są tzw. remikserzy a jeden procent tworzy swój oryginalny wkład".

Polski użytkownik serwisów społecznościowych to najczęściej osoba w wieku 15-24 lat (25 proc.) oraz 25-34 lat (25,86 proc.). Jak wynika z danych Gemius, wśród użytkowników tego typu serwisów 11,60 proc. stanowią osoby w wieku 7-14 lat. Pozostałe grupy wiekowe to: 35-44 lat (17,32 proc.), a także osoby w wieku 45-54 lat (10,68 proc.). 9,53 proc. użytkowników serwisów społecznościowych stanowią osoby w wieku powyżej 55 lat.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 605) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH