Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

93 proc. polskich firm powtórzyłoby decyzję o wejściu na niemiecki rynek

Mimo prognozowanego spowolnienia, 93 proc. polskich firm ponownie weszłoby na niemiecki rynek. Większość z nich deklaruje, że utrzyma bądź zwiększy sprzedaż, zatrudnienie i inwestycje - wynika z ogłoszonych we wtorek badań Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej.

93 proc. polskich firm powtórzyłoby decyzję o wejściu na niemiecki rynek
fot. Unsplash

Autor: PAP
Data: 26-11-2019, 14:00

Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa (AHK Polska) w październiku 2019 r. zleciła badanie polskich firm w Niemczech. Ankieta została przeprowadzona po raz czwarty.

Połowa polskich firm działających w Niemczech, ankietowanych przez AHK, ocenia stan tamtejszej gospodarki jako "dobry", ok. 24 proc. jako "zadowalający". "W porównaniu z ubiegłorocznymi badaniami znacznie mniejszy odsetek ankietowanych (21 proc.) mówi, że gospodarka Niemiec jest w +bardzo dobrej+ kondycji" - napisali w raporcie przedstawiciele Izby.

Mimo spowolnienia gospodarczego w Niemczech, polscy przedsiębiorcy optymistycznie widzą sytuację własnego biznesu. "Jedna czwarta ocenia ją jako +bardzo dobrą+, 43 proc. jako "dobrą". Odsetek firm opisujących kondycję spółki jako "zadowalającą" pozostaje na podobnym poziomie (ok. 30 proc.) od trzech lat" - wynika z raportu.

Przedstawiciele polskich firm, oprócz pozytywnych stron działalności w Niemczech, jak: dobra jakość infrastruktury w Niemczech, dyscyplina płatnicza kontrahentów, przewidywalność polityki gospodarczej, czy udana współpraca z administracją, mają też powody do narzekania: brak dostępności kadr, wysokość kosztów płac i podatków w Niemczech.

- Z naszego doświadczenia wynika, że polskie firmy na początkowym etapie ekspansji na rynku niemieckim mają problem z nawiązywaniem kontaktów biznesowych i informacją o kontrahentach. Drugą grupą problemów są regulacje i dostosowanie się do nich przez polskie firm i związana z tym certyfikacja. Często firmy pytają nas o zmiany w prawie niemieckim, zadając szczegółowe pytanie, dotyczące obowiązujących - bądź nie - przepisów - powiedział PAP Łukasz Grabowski z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Niewiele ponad jedna czwarta ankietowanych przedsiębiorców ocenia perspektywy dla gospodarki Niemiec na 2020 r. jako gorsze. "To najsilniejszy sygnał spowolnienia gospodarczego odnotowany na przestrzeni czterech edycji badania polskich spółek w Niemczech" - napisali autorzy raportu.

Z badania wynika, że gruntownie zmieniły się nastroje wśród polskiego biznesu, działającego w Niemczech. "Rekordowe prognozy wzrostu sprzedaży były charakterystyczne dla badań prowadzonych jesienią 2018 r. Wówczas wzrost sprzedaży w kolejnych miesiącach zapowiadało trzy czwarte ankietowanych spółek. W bieżącej edycji badania ok. połowa ankietowanych mówi o wzroście sprzedaży w najbliższym roku" - twierdzą autorzy badania. Czterech na dziesięciu biznesmenów przewiduje obrót na niezmienionym poziomie, a zarząd co dziesiątej firmy zapowiada spadek sprzedaży.

więcej informacji:

rynek niemiecki RSS ALERT    /    Niemcy RSS ALERT    /    eksport do Niemiec RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.83.32.171
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.