Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Aby wejść na chiński rynek, trzeba być wytrwałym

  • Autor: PAP
  • Data: 04-10-2016, 09:03
Aby wejść na chiński rynek, trzeba być wytrwałym
fot. shutterstock.com

Firma chcąca wejść na chiński rynek powinna sprawdzić czy jej produkt nie podlega restrykcjom dotyczącym eksportu do Chin, przygotować ofertę w języku chińskim i być wytrwałą w kontaktach z chińskimi partnerami – radzi Izabela Kalinowska, która kieruje biurem woj. łódzkiego i Łodzi w chińskim Chengdu.

Regionalne Biuro Województwa Łódzkiego i Łodzi działa w Chengdu w zachodnich Chinach (prowincja Syczuan) od kwietnia 2014 roku. Mieści się w Centrum Innowacji UE (EUPIC) - organizacji wspierającej instytucje publiczne, biura handlowe i przedsiębiorstwa. Biuro pomaga łódzkim przedsiębiorcom w rozwijaniu działalności na rynku chińskim oraz w nawiązywaniu kontaktów i współpracy z chińskimi firmami.

Do tej pory biuro pomogło kilkudziesięciu firmom, a wśród produktów z regionu łódzkiego, które znalazły się już na chińskim rynku są artykuły spożywcze, w tym przede wszystkim wyroby mleczne, płatki śniadaniowe, mleko w proszku, soki.

Szefowa biura w Chengdu podkreśla, że polski przedsiębiorca, który chciałby wejść na chiński rynek przede wszystkim musi wiedzieć, czy jego produkt można eksportować do Chin. Jeśli już pozytywnie zweryfikuje swój produkt powinien przesłać informacje w języku chińskim dot. działalności firmy i swojego produktu. Biuro uruchamia wówczas swoje kontakty, umieszcza informację na swojej stronie internetowej i przesyła ją do chińskich partnerów.

Kalinowska radzi, żeby polscy przedsiębiorcy mieli przygotowaną ofertę w języku chińskim, a także wsparcie tłumacza, bo sam język angielski w kontaktach z Chińczykami nie wystarczy.

"Wielu przedsiębiorców uważa, że język angielski wystarczy w kontakcie z Chińczykami, Niestety z moich doświadczeń wynika, że to za mało. Przedsiębiorca posiadający swoją ofertę w języku chińskim, tłumacza języka chińskiego, ma większą szansę na powodzenia" - wyjaśniła.

Radzi też polskim firmom, żeby były wytrwałe, bo współpraca z Chińczykami nie jest łatwa i nie jest krótka, a kontakt musi być utrzymywany przez wiele miesięcy. "Wiem, że przedsiębiorcy, którzy przyjadą raz na targi czy inną imprezę wystawienniczą, a później nie kontynuują swoich działań niestety najczęściej nie odnoszą sukcesu. Zachęcam do wytrwałości, do sukcesywnego odwiedzania Chin. Marka produktu powinna być w Chinach rozpoznawalna, zachęcam do pojawiania się na jak największej liczbie branżowych imprez targowych i wystawienniczych" - dodała Kalinowska.

Do robienia interesów polskie firmy powinny także wybrać jedną prowincję chińską, która często ma więcej mieszkańców niż Polska. "Nie powinno się swoich działań rozdzielać na różne prowincje, lecz lepiej skoncentrować na jednej i prowadzić tam długofalowe, konsekwentne działania" - zaznaczyła.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH