REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Afryka – region rosnącej siły nabywczej konsumentów - debata EEC2015

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 12-04-2015, 13:55
Afryka –  region rosnącej siły nabywczej konsumentów - debata EEC2015

Afryka to dynamicznie rozwijający się kontynent i rejon, którego znaczenie dla światowej gospodarki w najbliższych dziesięcioleciach będzie nieustannie rosło. Stały, wysoki wzrost gospodarczy, świetne perspektywy demograficzne, bogactwo surowców i coraz lepsze warunki dla inwestorów sprawiają, że w kierunku tego kontynentu coraz śmielej spogląda szereg państw, w tym również kraje Europy Centralnej. W trakcie trzech debat podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach paneliści będą dyskutować na temat relacji na linii Europa Środkowa-Afryka.

REKLAMA

Zarejestruj swój udział w Kongresie na stronie: https://www.ptwp.pl/eec/pl/

Atrakcyjność inwestycyjna Afryki była niemal „od zawsze” definiowana jako miejsce tanich surowców naturalnych. Według analiz CEED Institute sytuacja ta ulega zmianie. Wprawdzie miedź w Zambii, ropa naftowa w Angoli czy złoto w Ghanie nie przestają kusić, ale jednak atrakcyjność Afryki staje się coraz powszechniej oceniana także z innej perspektywy - jako kontynent o wielkim kapitale ludzkim, wielkich potrzebach infrastrukturalnych i przetwórstwa, ale także region rosnącej siły nabywczej konsumentów. Według ekspertów za 4-5 lat kraje Afryki będą kupowały towary konsumpcyjne wartości 1 biliona dolarów.

Nigdy wcześniej na tak wielu stronach renomowanych raportów i oficjalnych dokumentów Afrykańczycy nie byli nazywani „konsumentami”. Dziś do bram tego kontynentu pukają globalne marki, zachodni i azjatyccy producenci, od niedawna także biznes z krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Wszyscy oni próbują wykorzystać potencjał kontynentu, który tym razem nie jest zlokalizowany pod ziemią, lecz w kieszeni afrykańskiego konsumenta.

Od ponad dekady tempo wzrostu gospodarczego w Afryce jest wyższe o ok. 2-3 punkty procentowe niż średnio w świecie i nie jest tylko efektem niedawnego boomu surowcowego. Jedna czwarta państw afrykańskich notuje nieprzerwany wzrost gospodarczy od 20 lat.

Ale kontynent ten stoi przed czterema najważniejszymi wyzwaniami: rozwojem infrastruktury, integracją handlu, rozwojem edukacji i wykorzystaniem zasobów kapitału ludzkiego oraz rozwojem bankowości.

Nie można jednak zapominać o ryzykach, jakie wiążą się z Afryką, m.in. brakiem stabilności politycznej, konfliktami zbrojnymi, czy ostatnimi zmaganiami z epidemią wirusa Ebola.
Polskie firmy starają się wykorzystać potencjał, jaki daje rynek afrykański. W ub. roku polski eksport do krajów rozwijających się wzrósł szybciej (o 6,8 proc.), niż ogółem (+5,2 proc.), po jeszcze wyższym wzroście w 2013 r. (+15 proc.). - Jeżeli nawet w relacjach z Afryką jest niska baza porównań, to dynamika eksportu świadczy o tym, że mamy sukcesy w zdobywaniu tego rynku – mówi Ilona Antoniszyn-Klik, wiceminister gospodarki. – Do pogłębienia tego procesu potrzebujemy zwiększenia siły i wsparcia dla przedsiębiorców.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 379) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH