Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Afryka – region rosnącej siły nabywczej konsumentów - debata EEC2015

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 12-04-2015, 13:55
Afryka –  region rosnącej siły nabywczej konsumentów - debata EEC2015

Afryka to dynamicznie rozwijający się kontynent i rejon, którego znaczenie dla światowej gospodarki w najbliższych dziesięcioleciach będzie nieustannie rosło. Stały, wysoki wzrost gospodarczy, świetne perspektywy demograficzne, bogactwo surowców i coraz lepsze warunki dla inwestorów sprawiają, że w kierunku tego kontynentu coraz śmielej spogląda szereg państw, w tym również kraje Europy Centralnej. W trakcie trzech debat podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach paneliści będą dyskutować na temat relacji na linii Europa Środkowa-Afryka.

Zarejestruj swój udział w Kongresie na stronie: https://www.ptwp.pl/eec/pl/

Atrakcyjność inwestycyjna Afryki była niemal „od zawsze” definiowana jako miejsce tanich surowców naturalnych. Według analiz CEED Institute sytuacja ta ulega zmianie. Wprawdzie miedź w Zambii, ropa naftowa w Angoli czy złoto w Ghanie nie przestają kusić, ale jednak atrakcyjność Afryki staje się coraz powszechniej oceniana także z innej perspektywy - jako kontynent o wielkim kapitale ludzkim, wielkich potrzebach infrastrukturalnych i przetwórstwa, ale także region rosnącej siły nabywczej konsumentów. Według ekspertów za 4-5 lat kraje Afryki będą kupowały towary konsumpcyjne wartości 1 biliona dolarów.

Nigdy wcześniej na tak wielu stronach renomowanych raportów i oficjalnych dokumentów Afrykańczycy nie byli nazywani „konsumentami”. Dziś do bram tego kontynentu pukają globalne marki, zachodni i azjatyccy producenci, od niedawna także biznes z krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Wszyscy oni próbują wykorzystać potencjał kontynentu, który tym razem nie jest zlokalizowany pod ziemią, lecz w kieszeni afrykańskiego konsumenta.

Od ponad dekady tempo wzrostu gospodarczego w Afryce jest wyższe o ok. 2-3 punkty procentowe niż średnio w świecie i nie jest tylko efektem niedawnego boomu surowcowego. Jedna czwarta państw afrykańskich notuje nieprzerwany wzrost gospodarczy od 20 lat.

Ale kontynent ten stoi przed czterema najważniejszymi wyzwaniami: rozwojem infrastruktury, integracją handlu, rozwojem edukacji i wykorzystaniem zasobów kapitału ludzkiego oraz rozwojem bankowości.

Nie można jednak zapominać o ryzykach, jakie wiążą się z Afryką, m.in. brakiem stabilności politycznej, konfliktami zbrojnymi, czy ostatnimi zmaganiami z epidemią wirusa Ebola.
Polskie firmy starają się wykorzystać potencjał, jaki daje rynek afrykański. W ub. roku polski eksport do krajów rozwijających się wzrósł szybciej (o 6,8 proc.), niż ogółem (+5,2 proc.), po jeszcze wyższym wzroście w 2013 r. (+15 proc.). - Jeżeli nawet w relacjach z Afryką jest niska baza porównań, to dynamika eksportu świadczy o tym, że mamy sukcesy w zdobywaniu tego rynku – mówi Ilona Antoniszyn-Klik, wiceminister gospodarki. – Do pogłębienia tego procesu potrzebujemy zwiększenia siły i wsparcia dla przedsiębiorców.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.