Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Biznes i technologie

Agility publikuje wyniki badania o rozwoju małych i średnich firm na rynkach globalnych

Małe i średnie przedsiębiorstwa coraz chętniej ukierunkowują się na rozwój swojego biznesu na rynkach międzynarodowych. W pokonywaniu przeszkód i konkurowaniu z dużymi graczami mogą im pomóc nowoczesne technologie. Takie wnioski wynikają z najnowszego globalnego badania „Ship for Success”, przeprowadzonego wśród menedżerów z sektora MŚP przez Shipa Freight, należącego do Agility, światowego dostawcy zintegrowanych usług logistycznych.

Agility publikuje wyniki badania o rozwoju małych i średnich firm na rynkach globalnych
fot. materiały prasowe

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 17-07-2018, 13:14

Sektor MŚP stanowi 95 proc. wszystkich firm działających na światowych rynkach, tworzy ponad 50 proc. światowego PKB i zatrudnia ponad dwie trzecie wszystkich pracowników w większości krajów świata (za World SME Forum). Jednak mniejsze przedsiębiorstwa nadal są niedoceniane i źle rozumiane zarówno przez rządy, jak i wielki biznes. Mają problemy z dostępem do sieci dystrybucyjnych, bieżących informacji na temat zmieniających się przepisów, finansowania działalności czy potrzebnych rozwiązań transportowych. Badanie „Ship for Success” pokazało, że 94 proc. MŚP miało trudności podczas organizowania międzynarodowych dostaw towarów, a 87 proc. uważa, że rządy ich krajów powinny okazywać im większe wsparcie w tym zakresie.

MŚP w handlu międzynarodowym – bariery i wyzwania

Jak pokazuje badanie „Ship for Success” małe i średnie firmy zdają sobie sprawę z tego, że handel międzynarodowy jest dla nich najlepszą ścieżką rozwoju. Spośród tych, którzy już dziś eksportują swoje produkty, aż 71 proc. bardziej koncentruje się na ich sprzedaży za granicą niż w kraju. Choć trzy czwarte firm eksportuje lub importuje towary dłużej niż cztery lata, niemal połowa (47 proc.) z nich przyznała, że brakuje im wiedzy na temat organizacji transportów międzynarodowych. Dla MŚP handel międzynarodowy wiąże się z wieloma wyzwaniami. 40 proc. respondentów uważa, że dokumentacja przewozowa jest skomplikowana i trudna do zrozumienia, dla 42 proc. koszty są zbyt wysokie lub brakuje im informacji na ten temat, znacząca część ma za sobą sytuacje, w których ich towar został zatrzymany przez służby celne (39 proc.) lub zaginął podczas transportu (27 proc.). Firmy z rynków wschodzących mają większe obawy dotyczące zagrożeń ekonomicznych, politycznych i prawnych niż te z rynków rozwiniętych. 67 proc. respondentów z rynków wschodzących uważa regulacje eksportowe za poważne wyzwanie, w porównaniu z 44 proc. z dojrzałych rynków europejskich1. Już na początku działalności 79 proc. firm eksportujących do Europy napotkało na poważne utrudnienia. Natomiast wszyscy mali i średni eksporterzy, aby wykorzystać potencjał, potrzebują większego wsparcia w zrozumieniu skomplikowanych przepisów międzynarodowych i lepszego dostępu do informacji o zmianach w regulacjach. Zdają sobie sprawę z tego, że zachowanie zgodności z przepisami jest ważne, ale jednocześnie trudne, a błędy kosztowne. 54 proc. badanych uważa, że kwestia przestrzegania przepisów to ważny problem, jednocześnie 46 proc. wskazuje na trudności ze standardami, a 40 proc. przyznaje, że przyczyną problemów może być złe zrozumienie wymagań dotyczących dokumentacji niezbędnej w przypadku złożonych procesów transportowych.

więcej informacji:

Karolina Gasińska-Byczkowska RSS ALERT    /    Agility RSS ALERT    /    Agility Logistics Polska RSS ALERT    /    małe i średnie firmy RSS ALERT    /    Ship for Success RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.200.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.