Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Agility w pierwszym kwartale osiągnął zysk ponad 48 mln dolarów

Agility, globalny dostawca zintegrowanych rozwiązań logistycznych i spedycyjnych, ogłosił wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2017. Zysk netto wyniósł ponad 48 mln USD (14,6 mln KWD) i wzrósł o 11,4 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2016 roku.

Agility w pierwszym kwartale osiągnął zysk ponad 48 mln dolarów
fot. Agility

W pierwszym kwartale 2017 roku zysk operacyjny (EBITDA) Agility wyniósł ponad 101 mln USD (30,8 mln KWD) i wzrósł o 17,4 proc. Przychody osiągnęły poziom 1,05 mld USD (320,5 mln KWD) i wzrosły o 7,3 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. To był kolejny, piąty już kwartał, kiedy Agility osiągnęło dwucyfrowy wzrost zysku operacyjnego, zgodnie z długoterminowymi założeniami firmy.

„Największy wpływ na nasze wyniki miał bardzo silny wzrost odnotowany przez firmy z grupy Infrastructure, działające na rynkach wschodzących oraz stały postęp w rozwoju i umacnianiu podstawowej działalności logistycznej” mówi Tarek Sultan, wiceprezes i CEO Agility. „Jesteśmy na najlepszej drodze, by osiągnąć zakładany cel, jakim jest wypracowanie zysku operacyjnego na poziomie 800 mln USD w 2020 roku”.

W pierwszym kwartale br. przychody Global Integrated Logistics (GIL), najważniejszej jednostki biznesowej grupy Agility, wzrosły o 6,5 proc. do ponad 792 mln USD (240,3 mln KWD). Do tego wzrostu przyczyniły się wyniki osiągnięte we wszystkich obszarach działalności GIL. Wolumen obsługiwanych towarów w spedycji lotniczej zwiększył się o 16 proc., w spedycji morskiej o 12,5 proc. W obu przypadkach jest to wynik lepszy od średniej rynkowej.

W pierwszym kwartale br. dochód netto GIL zwiększył się o 2 proc. Wzrosty dotyczyły większości usług, największy odnotowano w logistyce kontraktowej, na poziomie 9 proc. Marża netto, która w pierwszym kwartale 2016 roku wynosiła 26 proc., spadła do 25 proc., na co największy wpływ miały naciski na utrzymanie niskich stawek oraz ograniczenia w dostępności przestrzeni ładunkowych na głównych szlakach handlowych. Zysk operacyjny (EBITDA), mimo wzrostu przychodów i dochodów netto, spadł o 12 proc. (7,4 proc. po dostosowaniu kursów wymiany walut). Marża operacyjna wyniosła 2,4 proc., w porównaniu z 2,9 proc. w analogicznym okresie 2016 roku. Przyczyną spadku zysku operacyjnego były wahania na rynkach walutowych, bieżące inwestycje w nowe technologie oraz wzrost inwestycji w rozwiązania, które zapewnią firmie dalszy rozwój na najważniejszych rynkach i branżach.

„GIL zdobywa nowych klientów i ogranicza koszty, podnosząc jednocześnie swoją wydajność. Jesteśmy przekonani, że zaangażowanie w rozwój szlaków handlowych, wprowadzanie nowych rozwiązań oraz znakomite działania sprzedażowe doprowadzą w tym roku do dalszego wzrostu wolumenu obsługiwanych przesyłek” mówi Sultan.

więcej informacji:

Agility RSS ALERT    /    Agility Logistics Polska RSS ALERT    /    wyniki Agility RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.235.4.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.