Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Aktywność w social media to must have marek spożywczych

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 08-06-2018, 13:18
Aktywność w social media to must have marek spożywczych
fot. shutterstock

Na czym polega sztuka budowy relacji marek spożywczych z potencjalnymi konsumentami w social mediach? Jak robić to efektywnie? Bo wiemy na pewno, że samo założenia fanpage’a nie wystarczy? - o tym prelegenci rozmawiali podczas EEC 2018 w ramach debaty "Strategie budowania marek spożywczych".

Adam Mokrysz z Mokate przyznał w trakcie dyskusji, że mocno trzeba docenić internet i jego siłę, bo dzięki temu mamy globalny rynek i każdy z każdym może konkurować. - Dzisiaj sprzedaż w sieci artykułów spożywczych to zaledwie 2 proc. Gospodynie nadal lubią robić zakupy w sklepach stacjonarnych, jednak i to będzie się zmieniać bo nowe pokolenie żyje on-line. Jako Grupa widzimy, że jest inna łączność tego młodego pokolenia z biznesem, dlatego staramy się działać w mediach społecznościowych i tam wychowywać na lojalnych klientów naszych fanów, komunikować się z nimi. To jest prawdziwa rewolucja. Każda firma powinna stawiać na nowe media, bo tam jest młody konsument – zapewniał Adam Mokrysz.

Spomlek ma trzy marki parasolowe, każda jest jednak z innej grupy. - One wszystkie mają potencjał do tego typu promocji, jednak każda innego rodzaju. Dlatego my świadomie przy przekazie dot. Serenady komunikujemy coś, co jest może nietypowe, że to jest marka wesoła, że fajnie zjeść ją na śniadanie w gronie rodziny. Organizujemy eventy dla dzieci w całej Polsce. Nasi internauci nie wymieniają się doświadczeniami związanymi z konsumpcją sera ale opowiadają w sieci jak się dzieciaki bawiły na eventach. W przypadku Skarbów serowara – tu potencjał jest inny, konsumenci w sieci dyskutują np. jakie wina pasują do tych produktów. Z kolei sery rękodzielnicze są skierowane do osób, które szukają naturalnych produktów z prozdrowotnymi dodatkami. Komunikację dopasowujemy do grupy odbiorców – dodał Edward Bajko, prezes Spomleku.

Maciej Herman, prezes Lotte Wedel, przyznał, że Lotte Wedel również jest bardzo aktywe w social mediach.

- Jeszcze kilka lat temu 90 proc. budżetów mediowych firm słodyczowych szło w reklamę w telewizji. My kilka lat temu zredukowaliśmy te wydatki do 50 proc. i większy nacisk położyliśmy na social media, internet. Widzimy, że te kanały komunikacyjne dynamicznie się zmieniają. Istotną funkcją social mediów, jakiej nie ma telewizja, jest możliwość kontaktu i budowania relacji z konsumentami. To bardzo żywy i fascynujący organizm – dodał prezes.

I zwrócił uwagę na ogromne znaczenie takich działań jak: współpraca z influencerami, blogerami, youtuberami. – To jest coś, czego ogromni producenci nie są w stanie sami zbudować. Influencerzy to są ludzie, którzy docierają w ciągu godziny do 1-2 miliona osób ze swoim szczerym przekazem dotyczącym np., naszego produktu. Współpraca z takimi osobami daje markom wymierne rezultaty – zapewniał ekspert podczas debaty.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 427) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.