Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Alma i Tesco najlepiej rozpoznawalne w sieci

Co piąty polski użytkownik sieci kupił produkty spożywcze w sieci. Internauci, zapytani o to, jakie znają serwisy oferujące takie artykuły, najczęściej wymieniali Tesco i Almę. Na zagranicznych stronach WWW produkty spożywcze nabyło 9 procent e-konsumentów.

Alma i Tesco najlepiej rozpoznawalne w sieci
(fot. PTWP)
  • Źródło www.portalspozywczy.pl

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 08-09-2015, 11:19

Z najnowszego raportu o rynku e-commerce przygotowanego przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej można dowiedzieć się, że artykuły spożywcze w sieci choć raz nabyła jedna piąta internautów, robiących zakupy online (21 proc.). Takie zakupy znacząco częściej robią kobiety niż mężczyźni. Produkty z tej kategorii cieszą się też największym zainteresowaniem wśród e-konsumentów między 35 a 49 rokiem życia i osób z wykształceniem wyższym.

Tesco i Alma najpopularniejsze

W badaniu poproszono użytkowników sieci o spontaniczne wymienienie serwisów internetowych, w których można zakupić produkty spożywcze. Ankietowani najczęściej podawali Tesco i Almę – obie marki wskazało po 18 proc. respondentów. Na trzecim miejscu znalazło się Allegro, które wskazało 7 proc. badanych. Te same firmy znalazły się w pierwszej trójce najczęściej wymienianych serwisów spożywczych w zeszłorocznym badaniu. 

Zdaniem dr Jolanty Tkaczyk z Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego, popularność Tesco i Almy jest zbieżna z trendami konsumenckimi. – Z jednej strony mamy dużą grupę konsumentów, którzy wybierają sklepy oferujące atrakcyjne ceny, z drugiej grupę mniejszą, wydająca znacznie więcej pieniędzy na produkty spożywcze – mówi.

Jej zdaniem popularność e-zakupów żywnościowych w gronie internautów pomiędzy 35 a 49 rokiem życia również nie zaskakuje. – W tej grupie wiekowej znajdują się najczęściej osoby prowadzące szybkie, aktywne zawodowo życie, dla których wygoda zakupów internetowych jest nie do przecenienia – dodaje dr Tkaczyk.

Potencjał zagranicznych stron WWW

Okazuje się też, że niemal co dziesiąty polski internauta (9 proc.) już nabył produkty spożywcze na zagranicznych stronach WWW. Z kolei jedna czwarta (25 proc.) planuje takie zakupy w przyszłości.

– Polacy coraz więcej podróżują, odkrywają nowe, lokalne smaki. Co więcej, popularne programy kulinarne zachęcają do eksperymentowania w kuchni – mówi dr Jolanta Tkaczyk. – Nie dziwi zatem fakt, że e-konsumenci decydują się na zakup produktów żywnościowych w zagranicznych sklepach internetowych. Wiele produktów, szczególnie tych egzotycznych, nie sposób kupić w przeciętnym sklepie w Polsce – wyjaśnia dr Tkaczyk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jolanta Tkaczyk RSS ALERT    /    Gemius RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    Alma RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.194.190
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.