Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ambasada Izraela: Polski rynek jest bardziej otwarty na świeże produkty niż na żywność przetworzoną

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 26-04-2017, 11:52
Ambasada Izraela: Polski rynek jest bardziej otwarty na świeże produkty niż na żywność przetworzoną
Fot. Shutterstock

Z danych Departamentu Handlowego Ambasady Izraela w Warszawie wynika, że polski rynek jest bardziej otwarty na świeże produkty ─ owoce (np. cytrusy, awokado), warzywa (np. marchewki, pomidorki cherry), rośliny i zioła ─ niż na żywność przetworzoną.

Pracownicy Departamentu Handlowego Ambasady Izraela podkreślają, że Izrael ma jednak do zaoferowania wiele innych interesujących produktów lokalnych, np. pastę tahini, olej z awokado, oliwę z oliwek, chałwę, miód, syrop daktylowy, masło migdałowe, humus, a także słodycze. Co więcej, Izrael jest znaczącym eksporterem żywności organicznej, produktów o wysokich walorach zdrowotnych (tzw. „superfoods”) oraz żywności niezawierającej glutenu i cukru. Największym wyzwaniem stojącym przed eksporterami tych produktów na rynek polski jest ich stosunkowo wysoka cena i niska świadomość konsumentów. Polacy poznali i polubili już kuchnię azjatycką i śródziemnomorską, jednak o kuchni bliskowschodniej wciąż wiedzą niewiele. Na szczęście, sytuacja ta zaczyna się powoli zmieniać dzięki modzie na zdrowe odżywianie.

Kontynuacja tego trendu jest wielką szansą dla producentów organicznej żywności, którzy chcieliby eksportować tego rodzaju produkty do Polski. Już teraz widać, że Polacy powoli zaprzyjaźniają się z humusem i tahini, które są coraz bardziej popularne ─ mamy nadzieję, że tak samo będzie z innymi izraelskimi specjałami.

Z oficjalnych raportów wynika, że Polska eksportuje do Izraela głównie cukier, słodycze, wodę butelkowaną, pieczywo i produkty zbożowe.

Polska także od dawna produkuje mięso koszerne ─ fakt ten polscy producenci wykorzystali już w 2015 roku. Utrzymanie wzrostu w tym sektorze ma spore znaczenie.

Departament Handlowy Ambasady Izraela zauważa, że polska kuchnia jest znana jedynie starszemu pokoleniu Izraelczyków. Dobrze by było, gdyby polscy przedsiębiorcy spróbowali przekonać młodszych mieszkańców Izraela do polskiej kuchni i produktów spożywczych, odpowiednio promując swoje wyroby i polską tradycję kulinarną.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 374) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH