Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Ambicje producentów żywności zderzają się z rzeczywistością współpracy z sieciami handlowymi

- Producenci, projektując swoje produkty, wychodzą często z bardzo ambitnych założeń wysokiej jakości, co następnie zderza się z rzeczywistością współpracy z siecią handlową. Idziemy z fantastycznym produktem, a sieć mówi, że umieści go na półce, ale za połowę sugerowanej ceny. Producent musi wówczas podjąć decyzję: albo zrezygnować ze współpracy albo wyprodukować taniej i pójść na pewne kompromisy - mówił Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex w audycji Wiktora Legowicza w radiowej "Trójce".

Ambicje producentów żywności zderzają się z rzeczywistością współpracy z sieciami handlowymi
Mateusz Kowalewski, fot. PTWP

Podczas audycji rozmawiano m.in. o problemie podwójnej jakości żywności na rynkach UE.

Czy jakość żywności jest różna w zależności od rynków zbytu? W ocenie Mateusza Kowalewskiego istnieje taka możliwość.

- Takie przekonanie wytworzyło się u konsumentów na skutek informacji, które płyną do nas z mediów. Produkty na różnych rynkach bywają różne, może nie wszystkie, ale może się zdarzać, że mogą mieć różny skład i różną jakość. Pytanie czy to jest kwestia oszukiwania konsumentów czy działania uzasadnionego pewnymi określonymi czynnikami. Najczęściej jest to czynnik ekonomiczny. Jeżeli polscy konsumenci mają niższą siłę nabywczą niż niemieccy to dopasowuje się cenę redukując koszty np. na niektórych surowcach. Po drugie mamy argument smaku. Czasem bywa tak, że produkt na rynek francuski będzie smakował inaczej niż na rynek polski, bo wynika to z innych preferencji smakowych konsumentów w obu tych krajach - dodał Kowalewski.

Prezes Hortimeksu wskazał, że w codziennych zakupach najlepiej kierować się zdrowym rozsądkiem.

- Trzeba pamiętać, że cena jest ciągle istotnym wyznacznikiem zakupowym. Bardzo często sieci handlowe wywierają presję na producentów żeby dostarczyli produkt w określonej cenie, często niskiej. Producenci, projektując swoje produkty, wychodzą często z bardzo ambitnych założeń wysokiej jakości, co następnie zderza się z rzeczywistością współpracy z siecią handlową. Idziemy z fantastycznym produktem, a sieć mówi, że umieści go na półce, ale za połowę sugerowanej ceny. Producent musi wówczas podjąć decyzję: albo zrezygnować ze współpracy albo wyprodukować taniej i pójść na pewne kompromisy. Nie oznacza to, że produkt będzie gorszy czy mniej bezpieczny, ale pewnie będzie miał niższą jakość niż pierwotnie zakładano - dodał.

Kowalewski przekonuje jednak, że jeżeli będziemy wybierać produkty lepszej jakości można się spodziewać, że rynek się do tego dostosuje.

- Konsumenci głosują portfelami. Dzięki rozwojowi social mediów konsumenci uzyskali potężne narzędzie wpływu. Kiedyś nasze młody kształtowali marketerzy z wielkich korporacji. Dzisiaj możemy bardzo łatwo wypowiedzieć się i dać do zrozumienia producentom czego chcemy i czego nie chcemy. Gra rynkowa toczy się dzisiaj między przekonaniami konsumentów, którzy wierzą w pewne prawdy, półprawdy, ale i mity. Chcieliby odżywiać się zdrowo, tanio, bezpiecznie, produktami o wysokiej jakości i przemysł na to odpowiada. Często odpowiada sugerując, że pewne produkty są zdrowsze od innych, bo pozostałe zawierają coś innego, a ta odpowiedź nie zawsze jest w pełni prawdziwa albo oparta o dowody naukowe. Dlatego rekomenduję zdrowy rozsądek. Patrząc na produkt zwracajmy uwagę na jego skład, ale i wartości odżywcze i podejmujemy rozsądne decyzje zakupowe - podsumował.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Hortimex RSS ALERT    /    Mateusz Kowalewski RSS ALERT    /    podwójne standardy w produkcji żywności RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    jakość żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Karolina 2018-12-03 11:10:29
    Polecam korzystanie z kanału e-commerce czy to dla detalu czy hurtu - można na wybranym obszarze geograficznym przetestować podatność klientów na ceny, opakowania itp zapewniając sobie dużą elastyczność przed wprowadzeniem masowego produktu do sieci - a najlepiej z odpowiednim popytem wśród klientów.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.218.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.