Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Biznes i technologie

Amerykanie wydadzą na święta ok. 730 mld dolarów

Świąteczny sezon w Ameryce wiąże się nieodłącznie z nasileniem zakupów. W tym roku przeciętny mieszkaniec USA wydał w listopadzie i grudniu na ten cel ponad 1000 dolarów. Złożyło się to łącznie na kwotę 730,7 mld dolarów.


Autor: PAP
Data: 24-12-2019, 08:56

Według specjalistów od handlu detalicznego z National Retail Federation (NRF) sprzedaż świąteczna wzrośnie w porównaniu z minionym rokiem o 4 proc. Jak twierdzą eksperci, gdyby wszystkie prezenty i gadżety na rynku były wyprodukowane w USA pozwoliłoby to na utworzenie 4,6 mln nowych miejsc pracy.

Nie jest jednak tajemnicą, że konsumenci mogą wybierać spośród produktów pochodzących z całego świata. Ostatnie zawirowania polityczne nie zmieniają faktu, że Amerykę wciąż zalewają przede wszystkim towary "made in China".

Szaleństwo zakupów z okazji Bożego Narodzenia rozpoczyna się w USA od Dnia Dziękczynienia. Ponieważ w tym roku przypadł on dopiero na 28 listopada, klienci mieli na odwiedziny sklepów przed Bożym Narodzeniem najmniej czasu od 2013 r. Sezon świąteczny jest o sześć dni krótszy niż w 2018 r.

Detaliści argumentują, że wiąże się to dla nich z dodatkową presją. Giganty zachęcały do wcześniejszych zakupów intensywną kampanią reklam, np. Walmart i Amazon oferowały dostawy zamówionych towarów już następnego dnia, by tylko uszczęśliwić konsumentów.

Pogoń za zakupami nasiliła się zwłaszcza w ostatnim tygodniu przed świętami; 56 proc. Amerykanów poświęciło wtedy czas na kupno prezentów. Najwięcej z nich uczyniło to w minioną sobotę, zwaną "super sobotą". Zgodnie z corocznym sondażem NRF oraz Prosper Insights & Analytics miała ona zwabić 147 mln osób w porównaniu z 134 mln w ub.r.; co ciekawe, 59 proc. z nich stanowili mężczyźni.

Magazyn "Forbes" zauważył, że od tzw. poniedziałku cybernetycznego (pierwszy poniedziałek po Dniu Dziękczynienia) do początku grudnia na wysokim poziomie pozostaje sprzedaż online. Jednak w miarę zbliżania się Bożego Narodzenia konsumenci chętniej wracają do sklepów. W tydzień poprzedzający święta dokonują tam 73 proc. zakupów.

W grudniu obejmują one przede wszystkim ubrania (49 proc.), na drugim miejscu plasują się zabawki (31 proc.) i karty podarunkowe (28 proc.).

W opinii amerykańskich mediów do szczególnie poszukiwanych prezentów należą w tym roku wieloczynnościowy robot kuchenny, robot sprzątający, bezprzewodowe słuchawki oraz gry na Nintendo Switch.

W cenie są specjalne koce służące do modulacji i regulacji sensorycznej(ang. gravity weighted blankets); mają różne rozmiary, wagę i robione są z różnych materiałów. Ciekawi swego dziedzictwa mogą je poznać za pomocą zestawu do testowania DNA. Szczęściarzom na gwiazdkę w USA trafi się nawet owinięty kolorową wstążką nowy samochód.

więcej informacji:

USA RSS ALERT    /    Święta Bożego Narodzenia RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.24.208
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.