Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Analitycy danych bardziej poszukiwani niż informatycy

  • Autor: PAP
  • Data: 19-08-2015, 12:11

Jak podaje PAP, do końca roku rynek big data będzie potrzebował 4,5 miliona pracowników. Analitycy danych o szerokich kompetencjach potrafiący przy tym pracować w interdyscyplinarnych zespołach staną się najbardziej poszukiwanymi pracownikami. Nowym wyzwaniom musi sprostać sektor edukacji.

- Zwykle część umiejętności wymaganych w pracy analityka danych posiadają absolwenci takich kierunków studiów jak: fizyka, matematyka, informatyka, ale także szkół biznesowych. Nie istnieje jednak uniwersalny program kształcenia w tym zakresie. Zadanie utworzenie odpowiednich zespołów ekspertów, których umiejętności mogłyby się uzupełniać, leży dziś po stronie pracodawcy - tłumaczy George Sadler, szef działu zarządzanie relacjami z klientami eBay.

Analitycy danych będą wykonywać zadania programistyczne i statystyczne, odpowiadając jednocześnie za wyciąganie wniosków oraz opracowywanie nowych strategii na podstawie analizy dużych zbiorów danych.

W przypadku branży marketingowej kluczowe będzie łączenie informacji z wielu źródeł - platform, systemów, serwisów oraz reagowanie na dynamicznie ewoluujące preferencje i oczekiwania różnych grup odbiorców.

Według badania Accenture przeprowadzonego w 2014 r. wśród szefów działu marketingu aż 78 proc. ankietowanych przewiduje, że w wyniku analityki danych oraz technologii mobilnych strategie marketingowe ulegną głębokiej ewolucji. Jednakże tylko 21. proc. respondentów oceniło swoje organizacje jako gotowe na czekające je wyzwania. Na rynku brakuje obecnie specjalistów posiadających wiedzę w zakresie analityki danych.

Eksperci wskazują, że rosnące zapotrzebowanie rynku na tego typu pracowników, pociągnie za sobą opracowanie nowych ścieżek edukacyjnych. Kierunki realizujące programy nauczania z zakresu analityki danych, powinny kształcić studentów, którzy obok zrozumienia zjawisk społecznych, psychologii, będą w stanie pracować na danych ilościowych oraz programować. Kluczowa będzie także ścisła współpraca z przyszłymi pracodawcami absolwentów - już na etapie tworzenia programu studiów i praktyk studenckich.

- Należy budować ścisłe relacje z przemysłem - zapraszać liderów firm i doświadczonych pracowników na zajęcia czy seminaria - które pozwolą na interakcję ze studentami. Jednocześnie warto stworzyć uczącym się już podczas studiów środowisko przypominające to, w którym znajdą się w życiu zawodowym - organizować warsztaty, projekty grupowe, zachęcać do odbywania staży - mówi prof. Michel Ballings z University of Tennessee.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.