Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Analitycy: W porównaniu z rokiem ubiegłym sprzedaż detaliczna w lipcu wzrosła o 0,7 proc.

  • Autor: ISB
  • Data: 24-08-2009, 18:05

Kolejny miesiąc lekkiego wzrostu sprzedaży detalicznej (oczekiwane +0,7% r/r w lipcu wobec +0,9% r/r odnotowanych w czerwcu) będzie pozytywną wiadomością i może być powodem do lekkiego optymizmu.

Oznaczałoby to bowiem, że choć niedawno wydawało się, iż najgorsze jest dopiero przed nami, to dziś sytuacja wydaje się normować i czarne wizje o głębokich spadkach raczej się nie spełnią. W najbliższych miesiącach należy więc stabilizacji poziomu sprzedaży na niskich, ale jednak dodatnich poziomach.

Dwunastu ekonomistów, uwzględnionych w ankiecie agencji ISB, przewiduje, że sprzedaż detaliczna wzrosła w lipcu o 0,7%. Rozbieżności w ich oczekiwaniach są jednak znaczne i wahają się od -1,0% do +2,0% przy średniej na poziomie 0,74%.

Lipiec był kolejnym miesiącem niezbyt wysokiej, ale jednak dodatniej sprzedaży detalicznej. Pozytywną wiadomością jest w tym kontekście fakt, że w lipcu statystyka nie miała większego znaczenia dla tego wskaźnika, bowiem liczba dni roboczych była identyczna jak rok wcześniej. Co prawda, liczba dni handlowych w porównaniu z czerwcem była o dwa większa, ale ponieważ były to dni robocze i nie zmieniła się liczba weekendów, to wpływ tej różnicy nie był istotny.

Korzystne dla wyniku sprzedaży detalicznej jest także zachowanie producentów i handlowców, którzy rozumieją trudną sytuację i starają się minimalizować negatywny wpływ kryzysu i spadające nastroje konsumentów. Ci pierwsi, zdając sobie sprawę z kłopotów ze zbytem swoich towarów, nie podnoszą cen, poszukując oszczędności przede wszystkim u siebie. Sprzedawcy natomiast "ratują się" wcześniejszymi promocjami lub wyprzedażami i takie właśnie ich działanie - rozpoczęte w czerwcu i mocno kontynuowane w lipcu - dało pozytywny impuls dla wyniku sprzedaży w minionym miesiącu.

Wydaje się więc, że sytuacja się stabilizuje i w kolejnych miesiącach nie należy obawiać się zapowiadanych jeszcze niedawno ujemnych dynamik sprzedaży detalicznej. Wbrew wcześniejszym obawom płace nie spadają, a wręcz nadal rosną. Również bezrobocie nie rośnie w bardzo szybkim tempie, a wskaźniki koniunktury zarówno w Polsce jak i za granicą pokazują coraz lepsze nastroje u producentów i konsumentów. Najbardziej prawdopodobnym scenariuszem na najbliższe miesiące pozostaje więc stabilizacja sprzedaży detalicznej na obecnym niskim, ale jednak dodatnim poziomie.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.