Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Analityczka firmy Mintel o trendach na rynku opakowań dla żywności i napojów

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 24-06-2016, 12:39
Analityczka firmy Mintel o trendach na rynku opakowań dla żywności i napojów
fot. shutterstock

- Konsumenci poszukują coraz bardziej naturalnych produktów, dotyczy to również rynku opakowań. Dlatego podkreślenie pochodzenia opakowania może pomóc markom wyróżnić się spośród konkurencji - mówiła Regina Maiseviciute, analityczka firmy Mintel podczas konferencji Futurefoods, która odbyła się 21 czerwca br. w Warszawie.

Ekspertka firmy Mintel zwróciła uwagę, że opakowanie produktu spożywczego może pomóc wypozycjonować daną markę producentowi żywności. Omówiła również trendy panujące na tym rynku.

- Tworzywo, z którego jest wykonanie opakowanie, jest pierwszym i najważniejszym elementem, który może przekazać ważną informację konsumentowi, bez użycia tekstu. Np. opakowanie drewniane przekazują konsumentowi informację o rzemieślniczym pochodzeniu produktu, informują go, że produkt był ręcznie zrobiony lub że jest w nim jakiś regionalny element. Innym ciekawym tworzywem jest tkanina, który również informuje o rzemieślniczych właściwościach produktu lub ręcznym sposobie pakowania. Poza tym producenci napojów i żywności coraz chętniej stosują opakowania z tzw. okienkiem, dzięki czemu konsumenci mogą zobaczyć jak wygląda dany produkt - mówiła podczas konferencji Regina Maiseviciute.

Produkty rzemieślnicze często są wyprodukowane w niewielkich ilościach, co sprawia że są towarem unikalnym. Opakowanie jest odpowiednim miejscem na umieszczenie informacji na ten temat.

- Innym popularnym trendem jest tzw. show me the goods czyli pokaż co masz. Proces jedzenia i picia angażuje wiele zmysłów – nie tylko smak ale również wzrok i węch. Jeśli podkreślimy niektóre z nich, może to pomóc wyróżnić nasz produkt pośród konkurencji - zapewnia ekspertka Mintela.

Poza tym opakowanie jest elementem, który może zachęcić do komunikacji producenta z konsumentem, nawet bez użycia najnowszych technologii. - Np. marka Becks wprowadziła swego czasu piwo z etykietą do zeskrobania – i wykonania obrazka. Takie proste działania mocno budują lojalność wobec marki - zaznaczyła Regina Maiseviciute.

Ekspertka z firmy Mintel wspomniała również o QR kodach. - Kiedy weszły one na rynek, były statyczne. Dzisiaj mamy już morze możliwości ich wykorzystania - np.  po zeskanowaniu QR kodu można otrzymać informacje o pochodzeniu danego produktu. Ciekawą innowacją jest również cyfrowe drukowanie na opakowaniach. Ta branża ta rozwija się bardzo szybko, szacuje się, że do 2018 r. będzie warta 120 mld USD. Pozwala to markom dopasować się do szybko zmieniających się potrzeb rynku np. Coca Cola wykorzystała to do drukowania imion i napisów na puszkach i butelkach napojów - dodała analityczka firmy Mintel.

Regina Maiseviciute zwróciła również uwagę na trend związany z recyklingiem opakowań.

- Konsumenci nadal nie przetwarzają takiej ilości opakowań, jak życzyliby sobie tego producenci, dlatego w 2016 r. hasła zrównoważonego rozwoju będą wiodącymi dla wielu firm. Producenci na całym świecie prześcigają się w pomysłach w jaki sposób można ponownie wykorzystać dane opakowanie np. Piza Hut zaproponowała, by wykorzystać pudło po pizzy jako projektor. Z kolei producent kawy Douwe Egberts wprowadził limitowaną edycję kawy w szklanych, kolorowych słoikach – autorką obrazów była designerka,a słoiki po zużyciu kawy świetnie sprawdzały się w roli wazonów - mówiła Regina Maiseviciute.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 680) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.