Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Analityk Credit Agricole o Millenialsach, Henrykach i zmianach wzorca konsumpcji żywności w Polsce

  • Autor: Magda Brzózka; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 19-05-2017, 10:00
Analityk Credit Agricole o Millenialsach, Henrykach i zmianach wzorca konsumpcji żywności w Polsce
Jakub Olipra z Credit Agricole Bank Polska S.A. /fot. CA

- Rośnie zamożność polskiego społeczeństwa, zmiany w stylu życia sprzyjają wzrostowi konsumpcji żywności poza domem oraz wyższemu spożyciu dań gotowych, zwiększa się świadomość diety - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Jakub Olipra z Credit Agricole Bank Polska S.A.

Przyjmuje się, że pokolenie tzw. Millenialsów to ludzie urodzeni między 1980 r. a 2000 r. Czyli są to obecnie osoby w wieku od 17 do 37 lat. Zgodnie z danymi GUS w tym przedziale wiekowym znajduje się 11,2 mln Polaków (ok. 29 proc. populacji Polski). - Tym samym jest to grupa bardzo zróżnicowana. Przykładowo obejmuje ona zarówno osoby, które jeszcze nie weszły na rynek pracy, jak i osoby które są na nim kilkanaście lat. Można oczekiwać, że inaczej będą wyglądały decyzje zakupowe 17 latka, który pozostaje nadal na utrzymaniu rodziców niż 37 latka, który od dawna jest niezależny finansowo i założył własną rodzinę - wylicza Jakub Olipra.

Jego zdaniem podobnie sytuacja wygląda w przypadku tzw. grupy Henryków (z ang. Henry- high-earners-not-rich-yet) obejmującej ludzi o relatywnie wysokich dochodach, których nie można jeszcze określić jako osoby zamożne. - W swojej definicji jest to bowiem podział oparty na dochodzie a nie wieku, co sprawia że grupa Henryków podobnie jak grupa Millenialsów jest bardzo różnorodna. Warto bowiem zauważyć, że inaczej wygląda wzorzec konsumpcji osoby o relatywnie wysokich dochodach, która dopiero weszła na rynek pracy i może oczekiwać znacznego wzrostu zarobków w przyszłości, niż osoby 20-30 lat starszej o takich samych dochodach będącej u szczytu swojej kariery. Tak szerokie definiowanie grup konsumenckich stwarza oczywiście problemy w formułowaniu strategii sprzedażowej. Dlatego byłbym ostrożny z nadmiernym przywiązywaniem się do tych definicji - mówi Jakub Olipra.

Ekspert dodaje, że odchodząc od definicji, można oczywiście zaobserwować zmiany wzorca konsumpcji żywności w Polsce. - Zamożność polskiego społeczeństwa rośnie, zmiany w stylu życia sprzyjają wzrostowi konsumpcji żywności poza domem oraz wyższemu spożyciu dań gotowych, zwiększa się świadomość diety. Te wszystkie tendencje bardzo szybko dostrzegane są przez polskie firmy z branży spożywczej. Wsparcie dla takiej oceny stanowi dynamiczny rozwój kanału HoReCA, convinience food, żywności ekologicznej, czy też żywności dedykowanej dla osób prowadzących konkretne diety - wylicza Jakub Olipra.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • młody konsument 21-05-2017, 13:20:
Nie kupuję towarów zawierających syrop glukozowo-fruktozowy, aspartam i olej palmowy. Omijam producentów towarów z tymi składnikami.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 208) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.