Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Aplikacja na telefon wpłynie na decyzje zakupowe?

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 19-05-2014, 10:25

Hop2shop to platforma marketingu mobilnego w postaci aplikacji na smartfony, działająca w oparciu o system lokalizowania konsumenta (nazywany przez twórców BOX). Aplikacja działa m.in. podczas wejścia konsumenta do sklepu, czy obecności przy określonej półce sklepowej.

Aplikacja oparta jest o system lokalizowania konsumenta, wpływania na jego zachowanie i decyzje zakupowe w realnym świecie - decyzje zakupowe podejmowane są bezpośrednio w miejscu zakupu.

Dzięki zainstalowanemu w sklepie emiterowi dźwięku (fala ultradźwiękowa niesłyszalna dla człowieka), aplikacja w telefonie ściąga dane tuż po wejściu klienta do sklepu.

Dzięki technologii ultradźwiękowej telefon odbiera dane tylko z danego miejsca (danego sklepu), nie wychwytując informacji np. od konkurencyjnej sieci za ścianą.

W ten sposób możliwe jest już od samego wejścia do sklepu prowadzenie dialogu z klientem lub zachęcenie go do angażowania się w zadania jakie dla niego dana marka przygotowała. Aplikacja może przyciągnąć do określonego towaru, zaproponować dodatkową promocję czy rabat, jeśli wiemy że przebywa w sklepie już dłuższą chwilę, czy spowodować że dorzuci do koszyka kolejny artykuł.

Technologia fali ultradźwiękowej pozwala także na lokalizowanie użytkownika "tu i teraz". Wiemy na przykład, że użytkownik wszedł właśnie do naszego sklepu, a nie znajduje się kilka metrów dalej lub w pobliżu.

Twórcy twierdzą, że to narzędzie nie tylko wpływa na traffik. Znajomość konsumenta i umiejętne zastosowanie aplikacji przełoży się również na zwiększenie zakupów.

- Stajemy się coraz bardziej "mobile". Telefon mamy zawsze przy sobie i zastępuje nam on coraz większa ilość narzędzi. Teraz pozwoli też na bezpośredni kontakt konsumenta z marką, a nawet daną promocją czy produktem, pozwoli na otrzymanie dodatkowego kontentu i to nie w wirtualnym ale realnym świecie zakupów - mówi Andrzej Zychewicz - jeden z twórców aplikacji.

Dzięki hop2shop klient jest nagradzany za przyjście do sklepu. Za wybrane czynności - na przykład odwiedzenie sklepu, czy wejście do przymierzalni, klient otrzymuje punkty, które następnie wymienia na nagrody w postaci produktów, kart podarunkowych, czy usług. Każdy punkt wart jest 2 grosze.

W dostępnym w aplikacji schowku przechowuje przedmioty bądź usługi, które mu się spodobały i które być może chciałby w przyszłości kupić. Aplikacja pokazuje, gdzie najbliżej klient może dokonać zakupów (przedmiotów ze schowka), w którym centrum zbierze najwięcej punktów ( a więc gdzie warto się wybrać aby zdobyć najwięcej punktów), a także przypomni w danym sklepie, że posiada w schowku rzecz z tej właśnie sieci i może ją teraz kupić. Aplikacja wyśle do nas także informację, gdy sklep dokona obniżki cen na towar z naszego schowka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.