Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Aromes: Rynek aromatów rośnie o kilka procent rocznie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 29-01-2013, 12:11
Aromes: Rynek aromatów rośnie o kilka procent rocznie
Wartość rynku aromatów w Polsce jest szacowana na ok. 200 mln zł

Producent aromatów Aromes, w okresie styczeń-listopad 2012 roku realizował sprzedaż o około 6 proc. wyższą wartościowo w stosunku do tego samego okresu 2011. - Wartość rynku aromatów w Polsce jest szacowana na ok. 200 mln zł i rośnie w ślad za wzrostem rynku żywności przetworzonej - mówi Adam Kotowski z firmy Aromes.

- Rynek aromatów rośnie mniej więcej równo z rynkiem żywnościowym, szczególnie z rynkiem żywności przetworzonej. Od stycznia do listopada Aromes zrealizował sprzedaż o około 6 proc. wyższą wartościowo w stosunku do tego samego okresu 2011, co, po uwzględnianiu inflacji na poziomie ok. 3 proc., daje realny przyrost o ok. 3 proc. Myślę, że w przypadku naszych konkurentów wzrost był podobny - mówi Adam Kotowski.

Jak ocenia Adam Kotowski, wartość rynku aromatów w Polsce jest szacowana na ok. 200 mln zł. - Rynek podzielony jest pomiędzy Aromes, Doehler i niemiecki Wild, przy czym ci trzej gracze mają po około 23-25 proc. rynku. Reszta udziałów rynkowych należy do kilku producentów, w tym potęg światowych - mówi.

Zdaniem Adama Kotowskiego, producenci aromatów znaleźli się pomiędzy młotem a kowadłem. Z jednej strony presję wywołuje wzrost kosztów surowców, z drugiej strony, producenci żywności naciskają na ceny, gdyż sami z kolei są naciskani przez sieci handlowe.

- W 2013 roku należy spodziewać się dalszego nacisku na ceny aromatów ze strony producentów. Tymczasem podwyżki cen aromatów są praktyczne niewyobrażalne, szczególnie ze względu na konkurencję - mówi Adam Kotowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Specjalista od aromatów 04-02-2014, 10:54:
Aromes 25% udziałow w rynku :) moze w segmencie napojowym, ale nie calego rynku. Poza wspomnianymi sa jeszcze mane, silesia, frieu lau, frutarom, tagasago, sensient i mniejsze lokalne firmy jak carotex...etc
Kazda z tych firm ma pewne udzialy w rynku.
Potencjal w Europie rynku aromatow zmniejsza sie ze wzgledu na duze presje cenowe (jesli kiedys sprzedawales 10T za 50zl=0.5mln zl, teraz sprzedaj mi tyle samo, ale za 30zl=0,3mln zl)
  • Michał Kociszewski 30-01-2013, 17:34:
Z całym szacunkiem dla Pana Prezesa nie zgadzam się z jego podziałem rynku na graczy klasy średniej jakim jest Aromes, Doehler czy Wild. Czy Pan nie zapomniał o całej czołówce liderów światowych takich jak Givaudan, Firmenich, IFF czy nawet Symrise? Życzę dobrego samopoczucia, że posiadacie 23-25% rynku aromatów. To jest nieprawda.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH