Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

ARR: Sukces funduszy promocji zależy od samych branż

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-06-2009, 11:12
ARR: Sukces funduszy promocji zależy od samych branż

- Wejście w życie ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych wiąże się z dużymi nadziejami po stronie organizacji branżowych. Należy przy tym pamiętać iż klucze do sukcesu ustawy w tym przypadku leżą niemal wyłącznie w rękach samych branż, gdyż to one za pośrednictwem swoich przedstawicieli w komisji zarządzającej będą decydowali o przeznaczeniu środków - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Piotr Kondraciuk, dyrektor Biura Promocji Żywności ARR.

- Warto wspomnieć iż kluczem do sukcesu we wdrożeniu ustawy jest w szczególności kwestia terminowości i prawidłowości dokonywania wpłat na fundusze przez podmioty do tego obowiązane. Nie dopełnianie obowiązku skutkować będzie brakiem środków do realizacji zadań planowanych w ustawie. Jednocześnie warto podkreślić, iż wpłaty na fundusze dokonywane są w reżimie ordynacji podatkowej, co oznacza że podmioty obowiązane do wpłat, które nie będą terminowo wykonywać swoich obowiązków i tak nieuchronnie będą zmuszone do zapłacenia swoich zaległości wraz z należnymi odsetkami - zauważa dyrektor Kondraciuk.

Przeszło 3 letni czas tworzenia ustawy niewątpliwie powinien pozwolić wszystkim stronom, które będą uczestniczyły w realizacji ustawy na przygotowanie się do jej stosowania. Zdaniem Piotra Kondraciuka, Agencja Rynku Rolnego jest przygotowana aby od dnia 1 lipca rozpocząć realizację obowiązków, które na Agencję nakłada ustawa. Natomiast warto przy tym wspomnieć, że grupą podmiotów, które najszybciej rozpoczną wdrażanie ustawy będą przedsiębiorcy obowiązani do naliczania i dokonywania wpłat na fundusze promocji. W drugiej kolejności realizacja zadań wynikających z ustawy spoczywać będzie na organizacjach branżowych, których przedstawiciele tworzyć będą komisje zarządzające poszczególnymi funduszami. Każda z komisji zarządzających niezwłocznie po powołaniu, lecz nie później niż do 30 listopada, musi uchwalić swój regulamin, następnie zasady gospodarowania funduszem a dalszej kolejności plan finansowy funduszu na rok 2010.

Dyrektor Biura Promocji Żywności ARR zwraca uwagę, że niewątpliwie bardzo trudne zadanie będzie stało przed komisją zarządzającą funduszem promocji mięsa końskiego oraz funduszem promocji mięsa owczego, gdzie zakładane cele będą musiały być osiągnięte z wykorzystaniem bardzo niewielkich środków (odpowiednio 100 tys i 20 tys rocznych wpływów na poszczególne fundusze).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • mok 04-06-2009, 11:35:
Jak w wolnym kraju można zmuszać ustawami do płacenia haraczu na promocję. To już socjalizm, czy jeszcze kapitalizm ?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 885) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH